תמר זנדברג קיבלה חיזוק משמעותי והשתלחה בסמוטריץ'

שני חברי המפלגה חשבו להתמודד על ראשות מרצ. עכשיו השניים הודיעו על תמיכה ביו"ר הנוכחית: "רק ביחד ננצח. קואליציית סמוטריץ' מאיימת להחזיר את ישראל לימי הביניים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/06/19 11:49 יד בסיון התשעט

תמר זנדברג קיבלה חיזוק משמעותי והשתלחה בסמוטריץ'
תמיכה רחבה | רז, זנדברג, פריג' ולסקי, צילום: הותר לשימוש

יו״ר מרצ, ח״כ תמר זנדברג קיבלה היום (ב') תמיכה חשובה משנים שחשבו עד לפני שבוע להחליפה, ח"כ עיסאווי פריג' וח"כ לשעבר מוסי רז. עכשיו הם אומרים: "הימין מתאחד בין גזענים וכהניסטים, אנחנו מתאחדים כאן למען השוויון".

"צריך להפוך את מרצ לבית של השותפות היהודית ערבית, לבית של השמאל המוביל", אמרה יושבת ראש המפלגה, תמר זנדברג. "רק ביחד ננצח. אנחנו באים להילחם. הימין מתאחד בין גזענים וכהניסטים, אנחנו מתאחדים כאן למען השוויון. אנחנו הפכנו את השותפות והשוויון לדגל, גם לכוח מוסרי וגם לכוח פוליטי. הימין הפך את השנאה לשמאל וערבים לשיטה והשתיקה של המרכז מעמיקה את השנאה", כך זנדברג.

זנדברג המשיכה להזכיר את מי שעתיד להפוך היום לשר בממשלה, יו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ'. "הוא שמאיים להפוך את מערכת המשפט למערכת הלכתית, מבקש כשר תחבורה להפוך גם את התחבורה בישראל לתחבורת הלכה. קואליציית סמוטריץ מאיימת להחזיר את ישראל לימי הביניים".

מהפכה דיגיטלית | יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ

"יחזיר אותנו לימי הביניים" | יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ'צילום: פלאש 90, הדס פרוש

ח״כ עיסאוי פריג׳ אמר: ״אנחנו מתכנסים כאן היום ולא סתם בהרכב הזה. מתוך אחריות למחנה יש לנו מטרה להביא לניצחון שלנו ושל כל המחנה. לא יהיה מהפך בלי שותפות יהודית-ערבית. בבחירות האחרונות הוכיחה החברה הערבית שהיא רוצה שותפות. תמר זנדברג הוכיחה שהיא שותפה מלאה במהלך הזה. שמאל חייב להישאר במדינת ישראל. לשם כך אנחנו כאן מודיעים על הסרת המועמדות שלנו להתמודדות על תפקיד יושב הראש ומכריזים שאנחנו יחד יוצאים לדרך עם תמר זנדברג להכתיב סדר יום חדש במדינת ישראל״.

ח״כ מוסי רז: "אנחנו נאבקים למען שותפות ושוויון במדינה ובשביל זה צריך להתחיל בבית. אנחנו עושים היום את הדבר הכי טבעי בשבילנו. זאת הרביעייה שלנו לכנסת. כשאני הולך ובודק מי מחוייב יותר לרעיון השותפות אני מדבר על תמר זנדברג. כשאני בודק מי מחוייב יותר למאבק בכיבוש אני מוצא את תמר זנדברג".

עו״ד גבי לסקי: "זה המחנה שיחזיר את זכויות האדם לכנסת. אנחנו לא מפחדים ולא מתביישים. אנחנו לא מתביישים להגיד שהגיע הזמן לסיים את הכיבוש, לא רק כי זה הדבר המוסרי אלא כי זה הדבר הנכון לישראל. אנחנו רוצים לבטל את חוק הלאום שמבטא את כל מה שרע בפרלמנט הישראלי. בשביל לנצח צריכים לעשות את זה ביחד".