סמוטריץ': אנו מחויבים להתגבר על האגו וללכת ביחד

יו"ר האיחוד הלאומי באמירה אמיצה. "האחריות הכבדה על הכתפיים שלנו מחייבת אותנו להתרכז במשותף וללכת ביחד. אהיה הראשון לוותר על תפקידי האישי כדי שההליכה המשותפת הזו תצליח"

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 13/06/19 18:42 י בסיון התשעט

סמוטריץ': אנו מחויבים להתגבר על האגו וללכת ביחד
מוכן לוותר על מקומו בצמרת. ח"כ סמוטריץ, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

ח"כ בצלאל סמוטריץ' מצהיר כי יוותר על מקומו בצמרת המפלגה על מנת לייצר איחוד לקראת הבחירות. את הדברים אמר בוועידה השנייה של נוער הריבונות שהתקיימה באוניברסיטת בר אילן. "האנרגיות כאן חזקות כי לכל הישובים כאן יש מטרה משותפת והיא הריבונות. כולנו מאוחדים והאחדות הזו נותנת לנו את הכוח והאנרגיות. אחדות היא כוח ערכי ופרקטי".

סמוטריץ' התייחס לאופציה שבה ייווצר חיבור עם מפלגת הימין בחדש, אותה מפלגה שהתפלגה מהבית היהודי על ידי נפתלי בנט ואיילת שקד. "המחלוקות ביננו הן שוליות. אנחנו ציבור אידאולוגי וככאלה יש בינינו וויכוחים נוקבים וצריך לנהל אותם מתוך הבנה שאלה ואלו דברי אלוקים חיים. האחריות הכבדה על הכתפיים שלנו מחייבת אותנו להתרכז במשותף, להתגבר על אגו וללכת ביחד. אהיה הראשון לוותר על תפקידי האישי כדי שההליכה המשותפת הזו תצליח".



"בימים האלה יש לנו מטרה משותפת אדירה לשמירה על שלטון הימין על ארץ ישראל ועל זהותה היהודית של מדינת ישראל", אמר יו"ר האיחוד הלאומי. "בשבועות האחרונים במסגרת המו"מ שניהלנו עם הליכוד על הממשלה שרצינו שתקום ראינו כמה חשוב שמימין ללכוד תעמוד מפלגה חזקה שתעמוד על התנגדות לנסיגות, שתיאבק בהשתלטות הערבית על שטחי סי, שהמנהל האזרחי ייסגר והאחריות תעבור למשרדי הממשלה ושתחול ריבונות מלאה על כל מרחבי יו"ש. על כל אלה הליכוד סירב במהלך המו"מ, גם על חיזוק מוסד המשפחה ועוד סוגיות בנושאי זהות יהודית".

סמוטריץ ובנט. לא מתרוממים לחוד

סמוטריץ ובנט. ישובו להיות יחדצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

ח"כ בצלאל סמוטריץ' הזכיר כי כבר וויתר בעבר. "עשיתי זאת כשוויתרתי לרב רפי ידידי על המקום הראשון כבר בפגישה הראשונה. עשיתי את זה כשוויתרתי בשמחה על תיק החינוך למרות שהוא חשוב כי האחדות חשובה הרבה יותר. אעשה זאת שוב ושוב בשמחה וגם ללא מחיאות כפיים כדי שכל מי שמימין לליכוד וכל הצינות הדתית החזקה עם האנרגיות האדירות הללו תלך עם פתק אחד ובעזרת ה' תצליח ותחזור עם כוח גדול לקדם את מה שחשוב לנו, הריבונות. הקמת ממשלת ימין אחרי הבחירות הקרובות לא מובנת מאליה. נצטרך לעבוד קשה מאוד. אעבוד קשה כדי להביא אחדות של כולם". דברי סמוטריץ'.

את הדברים אמר ח"כ בצלאל סמוטריץ' בוועידה השנייה של תנועת נוער הריבונות המקדמת בשורת פעילויות ומיזמים את הטמעת תודעת חזון הריבונות בציבור ובהנהגה בישראל. הוועידה, שכותרתה 'ריבונות – הדור הבא של הציונות', התקיימה במרכז וואהל באוניברסיטת בר אילן והשתתפו בה מאות בני נוער וצעירים מכל רחבי הארץ.