שקד לפעילים בבית היהודי: בנט מסכים באופן עקרוני שאעמוד בראשות הימין החדש

במידה ויהיה חיבור טכני בימין הדתי, שרת המשפטים תוביל ככל הנראה את מפלגת הימין החדש. פעילים בבית היהודי הציעו לה בפגישתם את מה שיציעו לרב פרץ: שריון במקום השני

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 12/06/19 20:08 ט בסיון התשעט

שקד לפעילים בבית היהודי: בנט מסכים באופן עקרוני שאעמוד בראשות הימין החדש
תעמוד בראשות הימין החדש? איילת שקד, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

פרסום ראשון: שרת המשפטים לשעבר, איילת שקד, עדיין לא החליטה אם תתמודד במערכת הבחירות הקרובה, אולם במידה והיא תשוב לימין החדש היא ככל הנראה תעמוד בראשות המפלגה. כך עלה משיחות שקיימה היום (ד') עם פעילים מהבית היהודי.

את הדברים היא אמרה למספר פעילים שהתעניינו באפשרות שתשוב לבית היהודי או לפחות תהיה חלק מחיבור טכני שיכלול גם את הימין החדש.

בנוסף לכך, כפי שפורסם לראשונה בחדשות כיפה, שקד נועדה עם ראשי סניפים במפלגה אותה עזבה לפני כחצי שנה עם נפתלי בנט לטובת הקמת הימין החדש. בפגישה היא הבהירה כי היא עומדת מאחורי רעיון המפלגה שלא עברה את אחוז החסימה בבחירות הקודמות.

הרב רפי פרץ ונפתלי בנט

יסכימו למהלכים המוצעים? הרב רפי פרץ ונפתלי בנט צילום: Tomer Neuberg/Flash90

בפגישה עלו שתי אפשרויות עיקריות. הראשונה, שהיא ובנט יחברו את רשימת הימין החדש עם הבית היהודי-איחוד לאומי, כשהרב רפי פרץ ישובץ במקום הראשון, היא בשני, בצלאל סמוטריץ' בשלישי ובנט ברביעי. יש לציין כי לפי המתווה הזה, לא יהיו נציגים נוספים לימין החדש בעשירייה הראשונה ברשימה המאוחדת. אפשרות שנייה שעלתה, התייחסה לאפשרות ששקד לא תצטרף לימין החדש, תשובץ במקום השני ברשימת איחוד מפלגות הימין ואילו בנט ינהל משא ומתן עם הבית היהודי באופן עצמאי.

לדברי חלק מהנוכחים בפגישה, שקד לא העלתה את נושא הדמות שתוביל את המפלגה המאוחדת ולא התחייבה כי היא מקבלת את ההצעות שהונחו לפתחה. יש לציין כי הצעות אלה מתואמות בין חברי מרכז רבים שמנסים להוביל את מהלך חזרתה של שרת המשפטים לשעבר לשורות הבית היהודי. לצד ההצעות לשקד, צפויים פעילים אחרים להיפגש בנושא עם יו"ר המפלגה, הרב רפי פרץ, ולהציע לו הצעות דומות.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן