כשאפילו סתיו שפיר לא מצליחה להודות שהיא אשת שמאל

בתגובה לשאלה האם כשתעמוד בראשות העבודה היא תגדיר אותה כשמאל, התחמקה חברת הכנסת ואף תקפה את שואל השאלה משה קלוגהפט. חבר המפלגה בתגובה: "עד שלא נהיה מסוגלים להגדיר מה אנחנו, לא נוכל לשכנע את הבוחרים להצביע לנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/06/19 16:13 ט בסיון התשעט

כשאפילו סתיו שפיר לא מצליחה להודות שהיא אשת שמאל
ח"כ סתיו שפיר, צילום: פלאש 90

ח"כ סתיו שפיר, שהצהירה כי תתמודד על ראשות מפלגת העבודה, נתקלה היום (ד'), בראיון לחדשות הבוקר בקשת 12, בקשיים להודות שהיא משתייכת לשמאל.

לשאלת היועץ האסטרטגי משה קלוגהפט, האם כשתעמוד בראשות העבודה היא תגדיר אותה כמפלגת שמאל, תקפה אותו שפיר וטענה כי הוא זה שאחראי לטשטוש המושגים: ימין ושמאל.

"מפלגת העבודה תהיה חוד החנית של המחנה הדמוקרטי", היא אמרה והוסיפה כי "היום המאבק הוא דמוקרטיה או מדינה פאשיסטית". בהמשך טענה כי קלוגהפט הוא אחד הגורמים לזה שמושגי שמאל וימין "הושחתו". כשהיועץ האסטרטגי התעקש שהיא תענה על השאלה האם מפלגת העבודה היא שמאל, חברת הכנסת שוב נמנעה מלהשיב באופן ישיר ואמרה כי היא "מאמינה קודם כל בביטחון ישראל, אחרי זה שנחתור בכל כוחנו לשלום עם השכנים שלנו ואז מדינת רווחה".

בתגובה לדברים הכתבת הפוליטית של חדשות 12, דפנה ליאל, מתחה ביקורת על שפיר ואמרה כי אפילו היא "לא מוכנה להעלות על דל שפתיה את המילה שמאל. לדברי הביקורת הצטרף חבר רשימת המפלגה יאיא פינק שתהה: "מה הבעיה להגיד, כן אנחנו שמאל ציוני. עד שלא נהיה מסוגלים להגדיר מה אנחנו, לא נוכל לשכנע את הבוחרים להצביע לנו. שמאל ציוני זה המשך קיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ולא מדינה עם רוב פלסטיני. שמאל ציוני זה לדאוג לצמצום פערים חברתיים, שמאל ציוני זה מדינה יהודית בלי כפייה דתית".