הרב פרץ על 'הירי בנגמ"ש': "אחדות המחנה היא המשימה"

יו"ר הבית היהודי משתדל להתרחק מהמהומה בין בנט ליוגב: "קורא לכל השותפים הפוטנציאלים של מחנה הימין והציונות הדתית - מבית ומחוץ - תנמיכו את הלהבות". ברקע חברי המפלגה מתחלקים בין אלו התומכים ביוגב, לאלו החושבים שהוא כשל בדבריו

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 12/06/19 12:53 ט בסיון התשעט

הרב פרץ על 'הירי בנגמ"ש': "אחדות המחנה היא המשימה"
הרב רפי פרץ, צילום: פלאש 90

הסערה בציונות הדתית מסרבת לגווע. לאחר חילופי המהלומות בין ח"כ מוטי יוגב "בנט בגד בנו ולקח את הכסף שלנו", ותגובתו החריפה במיוחד של שר החינוך לשעבר, "ההתנהלות הגמדית של יוגב וחבריו הביאה לחורבן גוש קטיף" יו"ר הבית היהודי קורא לצדדים להנמיך להבות:

"אני קורא לכל השותפים הפוטנציאלים של מחנה הימין והציונות הדתית - מבית ומחוץ - תנמיכו את הלהבות. אנחנו לפני בחירות גורליות למדינת ישראל בכלל ולמחנה הימין בפרט לכן אחדות המחנה כרגע היא המשימה העליונה המוטלת על כולנו - זה מה שצריך להנחות אותנו בכל צעד". נכתב בחשבון הטוויטר של הרב פרץ.

בנוסף ליו"ר הבית היהודי, גם חברי המפלגה הגיבו על מה שכונה "הירי בנגמ"ש" – אותן מתקפות של ח"כ מוטי יוגב ונפתלי בנט, אחד על השני. חלקם טוענים כי בנט צריך לשלם את המחיר, חלקם חושבים שח"כ יוגב עושה זאת כדי לדאוג למקום שלו.

חבר מרכז המפלגה, ארז צדוק מגבה את ח"כ מוטי יוגב ואומר לכיפה כי "בנט ושקד לא יכולים לחזור לבית היהודי אחרי שפעלו בנכלוליות. גם כשהיו בבית היהודי". צודק טוען בנוסף, כי בנט צריך לשלם את המחיר מכיוון שלא הביא מנדטים. "כולם מדברים על זה שהוא הרים את הבית היהודי ל-12 מנדטים – רק אז, אף אחד לא ידע מי הוא בנט. אחרי שהכירו אותו זה הדרדר עוד ועוד עד שירד מתחת לאחוז החסימה". 

מנגד, המשנה לראש עיריית מודיעין ויו''ר מועצת ראשי הסניפים, עמיעד טאוב אמר לחדשות כיפה כי האחדות היא ערך עליון, כמו גם החובה להחזיר את הציבור הליברלי הביתה, כמו גם להחזיר את הראייה החברתית למרכז הבמה. "הכיפה הסרוגה הפוליטית אם עדיין חפצת חיים היא חייבת לאחד מחדש את כל גווני הכיפות מהשקופות ועד השחורות בדגש על איילת ונפתלי שגם אם טעו בדרך בה בחרו ערב הבחירות האחרונות עדיין תרומתם לציונות הדתית גדולה ומשמעותית. מפלגת הבית היהודי אמנם שרדה את הבחירות האחרונות אך אסור לה לנוח על זרי הדפנה הזמניים ומאבקים פנימיים בוודאי שלא ישרתו לא את המפלגות ובוודאי שלא את ציבור הבוחרים היודע כי השלם גדול מסך חלקיו''.

נתנאל נדב, מ'המפד"לניקים החדשים מסכים עם אמירותיו של יוגב, אך חושב שכעת זה הזמן לחיבורים במחנה: "אז איך אני עדיין מדבר בכלל על אחדות? זה מה שאנחנו רוצים. האם במצב הנוכחי אני חושב שזה ישים? כבר לא כל כך".  נדב מדגיש ואומר כי הוא ואחרים אוהבים את מוטי ומעריכים אותו, למרות שאמירותיו נכונות, מה שחשוב כעת היא האחדות.