איזו הצעה קיבל סמוטריץ' מהליכוד?

ראש צוות המו"מ של הליכוד, נתן אשל, מאשר כי הציע לסמוטריץ' את תיק המשפטים, אך ללא ראשות ועדת השרים לחקיקה, וזה סירב להצעה. סמוטריץ' בתגובה: "לא היה ולא נברא"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 11/06/19 20:58 ח בסיון התשעט

איזו הצעה קיבל סמוטריץ' מהליכוד?
יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ', צילום: פלאש 90, הדס פרוש

האם תיק המשפטים היה קרוב לבצלאל סמוטריץ' יותר מכפי שהיה נדמה? על פי פרסום הערב (ג') בחדשות 12, יו"ר האיחוד הלאומי נפגש עם נתן אשל, מקורבו של ראש הממשלה ומי שעמד בראש צוות המשא ומתן הקואליציוני מטעם הליכוד, לקראת הרכבת הממשלה שלא קמה בסופו של דבר, וקיבל הצעה לתיק המשפטים, אך ללא התפקיד המשמעותי המתלווה אליו: יו"ר ועדת השרים לחקיקה.

אשל אישר, בשיחה עם חדשות 12, כי הציע לסמוטריץ' את תיק המשפטים, וכי הסביר לו כי הליכוד לא מעוניין לתת את ראשות ועדת החקיקה לשר שאיננו מטעם הליכוד: "דיברנו על זה שראשות ועדת השרים לחקיקה היא קריטית לראש הממשלה, לתפקוד הממשלה כולה - ואנחנו לא יכולים להפקיד את הדבר הזה לחבר שהוא לא מהליכוד". אשל הדגיש כי לא מדובר בעניין אישי: "זה לא אישי נגד סמוטריץ' ולא קשור לסמוטריץ' בכלל, אלא לפוזיציה שהליכוד רוצה אותה לעצמו".

נתן אשל

נתן אשלצילום: נעם מוסקוביץ', פלאש 90

אשל הוסיף כי בעבר הליכוד טעה, כשנתן את תיק המשפטים לשר שאיננו מן הליכוד, כשהוא מתכוון לאיילת שקד, שכיהנה בתפקיד בקדנציה האחרונה, ולציפי לבני, שכיהנה בתפקיד בשנים 2013-2015, בממשלת נתניהו-לפיד: "סמוטריץ' הוא אדם ראוי, מכובד, לכל תפקיד, ואם הוא היה בליכוד הוא אולי גם היה מקבל את זה", אמר אשל והוסיף: "הליכוד לא נותן את הנכסים האסטרטגיים האלה למפלגות אחרות. ואם הוא נתן את זה בעבר הוא טעה".

לאיזה נתן אשל להאמין?

אלא שהעלילה לא נעצרת פה. דבר השיחה בין אשל לסמוטריץ' דווח אמש ב'כאן', ועל פי הציטוט מהשיחה שהובא אמש, עולה כי אשל דיבר על תיק המשפטים בכלל: "המפתח לגורל המשפטי של נתניהו ומשפחתו בידי שר המשפטים הבא, אין סיכוי שזה יהיה אתה". כך הציטוט.

בתגובה לפרסום אמש אמר נתן אשל כי "נושא תיק המשפטים מעולם לא היה נושא לשיחה. אמרנו שהתיק לא ימסר לאף מפלגה וכך יהיה. המצאות של סיפורים אולי עושות טוב למי שלא מקבל את מבוקשו, אבל לאמת אין להם קשר". תגובה העומדת בסתירה מוחלטת לדברים שאמר הערב לחדשות 12, בהם אישר שתיק המשפטים היה נושא לשיחה. אז לאיזה נתן אשל להאמין?

בתגובה לפרסום הערב אמר סמוטריץ': "לא היה ולא נברא, לא קיבלתי כל הצעה כזו".