ליברמן נגד סמוטריץ': "נמנע ממשלה של חרדים משיחיים"

יו"ר ישראל ביתנו החל את קמפיין הבחירות, ופרסם פוסט המסביר מדוע להצביע לישראל ביתנו: "לא נאפשר את המשך הכפייה הדתית והניסיון לשנות את הסטטוס-קוו"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 11/06/19 14:37 ח בסיון התשעט

ליברמן נגד סמוטריץ': "נמנע ממשלה של חרדים משיחיים"
"פייק חוק. נצביע נגדו". ליברמן בישיבת ישראל ביתנו, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

מערכת הבחירות נמצאת עדיין בתחילתה, כשנראה שרוב הפוליטיקאים ואנשי המפלגות מנסים עוד לצאת מהלם פיזור הכנסת ולהתעורר מתרדמת הקיץ שהחלו להיכנס אליה, בישראל ביתנו, שגרמה לבחירות הללו, כבר נערכים לקמפיין.

יו"ר ישראל ביתנו, שר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן, פרסם היום (ג') פוסט בעמוד הפייסבוק שלו, בו הוא תוקף את ראשי האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית, ומזהיר את קהל בוחריו מפני ממשלה שתתבסס עליהם ועל המפלגות החרדיות: "מערכת הבחירות הנוכחית סובבת סביב סוגיה אחת:" כתב ליברמן, "האם גוש הימין יהפוך לגוש חרדים, כש"ישראל ביתנו" מחוץ לקואליציה או שתקום ממשלה לאומית, ימנית וליברלית עם 'ישראל ביתנו'?"

"החמישייה הפותחת של נתניהו הם: ליצמן, גפני, דרעי, סמוטריץ' ובן גביר - ללא "ישראל ביתנו" וללא אביגדור ליברמן. את זה לא אני אומר, אלה הן הצהרות פומביות של נתניהו, יום יום ב"נתניהו היום". מה שמנע הקמת קואליציה כזאת הוא מושב 1 בכנסת. שערו בנפשכם שלאיחוד מפלגות הימין היו 7 מנדטים במקום 5 שיש להם היום, והיתה מוקמת קואליציה של 62 ח"כים עם אורית סטרוק, בן גביר, סמוטריץ', ליצמן, דרעי וגפני". טוען ליברמן, ומסביר כי "היחידה בקואליציית ימין שיכולה לעצור את הטירוף הזה היא "ישראל ביתנו". רק אנחנו יכולים למנוע מצב שבו ממשלה ימנית נסחטת על ידי חרדים משיחיים".

ליברמן טוען כי למפלגתו יש קבלות בתחום מניעת הכפייה הדתית: "כל מי שרוצה לראות את מדינת ישראל ממשיכה בנתיב של שפיות ומדיניות שקולה אחראית וליברלית, בראש ובראשונה בכל הקשור לנושאי דת ומדינה, חייב להצביע ל"ישראל ביתנו". אנחנו לא נאפשר את המשך הכפייה הדתית והניסיון לשנות את הסטטוס-קוו. "ישראל ביתנו" היא המפלגה היחידה שמגיעה לבחירות האלה עם קבלות על כך". סיים יו"ר ישראל ביתנו את דבריו.