ח"כ סופר ליו"ר ועדת הכספים: "יש להאריך את הטבות המס לתושבי הצפון והדרום"

חבר הבית היהודי-איחוד לאומי פנה לח"כ גפני, על רק המועד שבו תפוג הוראת השעה בנושא הטבות המס לתושבי הפריפריה בסוף חודש יוני: "חיזוק המתיישבים בצפון ובדרום הארץ, הינו אינטרס ראשון במעלה". יועמ"ש ועדת הכספים: לפי חוק, הצו יוארך עד לכנסת הבאה

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 11/06/19 10:40 ח בסיון התשעט

ח"כ  סופר ליו"ר ועדת הכספים: "יש להאריך את הטבות המס לתושבי הצפון והדרום"
ח"כ אופיר סופר, צילום: הלל מאיר ואור אלכסנברג

ח"כ אופיר סופר מהבית היהודי-האיחוד הלאומי, פנה הבוקר (ג') ליו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, בדרישה לקיים דיון דחוף בנושא פקיעת הטבות המס לתושבי הצפון והדרום.

"חיזוק המתיישבים בצפון ובדרום הארץ אשר לא פעם משמשים כחיץ ביטחוני, ואף מאפשרים את פיתוחה הכלכלי המשגשג של מדינת ישראל – הינו אינטרס ראשון במעלה, ולפיכך אין צודק מהמשך מתן הטבות אלה", כתב סופר לגפני.

הוראת השעה להטבות במס לתושבי הפריפריה, שנכנסה לתוקף לאחר שנגד ההטבות הקבועות בחוק בעבר הוגשו עתירות לבג"ץ בטענה לחוסר שוויון, מוארכות מדי תקופה לזמן מוגבל. בסוף חודש יוני תפוג הוראת השעה בת החצי שנה שאושרה במליאת הכנסת בינואר האחרון.

ח"כ משה גפני

ח"כ משה גפניצילום: מירי צחי

"לאור האמור", המשיך סופר במכתבו ליו"ר ועדת הכספים, " אבקשך לכנס דיון חירום מיוחד של ועדת הכספים, יחד עם נציגי רשות המיסים ומשרד המשפטים, וזאת על מנת לוודא כי תוקף הוראת השעה יוארך, והטבות המס ימשיכו להינתן עד למועד בו תוכל הועדה בראשותך לדון בעניין ולהאריך את הוראת השעה".

יו"ר הוועדה גפני התייחס לנושא ואמר כי ההטבות אמורות להתארך באופן אוטומטי מתוקף סעיף 38 לחוק יסוד הכנסת שקובע כי הוראות שעה מוארכות אוטומטית בתקופת בחירות. לדבריו, "על פי עמדת היועצת המשפטית לוועדה הוא אכן חל, אז הטבות המס בתוקף עד אחרי הבחירות ואז נשבור את הראש. לעמדתנו הסעיף חל וההטבות נותרות בעינן, ואם לא אקיים על זה דיון"

יועמ"ש ועדת הכספים, שגית אפיק, הוסיפה כי "לעמדתנו סעיף 38 חל. פנינו לרשות המיסים ומשרד המשפטים לקבל חוות דעת, משרד המשפטים ציין בתשובה כי ככלל סעיף 38 חל, ולכן יש מענה עד לכנסת הבאה".