מקורבי נתניהו: "סמוטריץ' יכול לשכוח מתיק המשפטים"

בסביבתו של ראש הממשלה תקפו את מספר 2 באיחוד מפלגות הימין וטענו כי בדבריו על ניהול המדינה לפי התורה, "הוא גורם נזק לליכוד ועוזר לליברמן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/06/19 08:34 א בסיון התשעט

מקורבי נתניהו: "סמוטריץ' יכול לשכוח מתיק המשפטים"
תיק המשפטים מתרחק? סמוטריץ', צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

בסביבתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו תקפו הבוקר (ג') של ח"כ בצלאל סמוטריץ', לאור התבטאויותיו בנושא ניהול המדינה על פי חוקי התורה, וטענו כי אין סיכוי שיעמוד בראש משרד המשפטים.

"הוא יכול לשכוח מתיק המשפטים. הוא מסייע לליברמן", אמרו מקורביו של נתניהו לידיעות אחרונות. בנוסף דווח כי אתמול בישיבת סיעת הליכוד אמר השר יובל שטייניץ כי דבריו של סמוטריץ' גורמות נזק לליכוד ונתניהו הנהן בחיוב למשמע הטענה.

ראש הממשלה עצמו התייחס לסערת דבריו של יו"ר האיחוד הלאומי וצייץ בטוויטר: "ישראל לא תהיה מדינת הלכה".

מספר 2 באיחוד מפלגות הימין ניסה להסביר את הדברים שאמר בישיבת מרכז הרב ובראיונות השונים, לפיהם הוא שואף שמדינת ישראל תתנהל לפי חוקי התורה, וכתב בפוסט בפייסבוק כי "זריקת המונח המפחיד 'מדינת הלכה' לחלל האוויר והפרחת סיסמאות חסרות בסיס על סקילות והוצאות להורג כל אימת שמישהו מבקש להחיל משהו מעקרונות המשפט העברי, הם פופוליזם זול שמתאים אולי לקמפיין בחירות שטחי של פוליטיקאים קטנים כמו ליברמן, שלא חדל לזלזל באינטיליגנציה של הציבור".

בהמשך הוא כתב: "לא, לא נחזור לימי התנ"ך. המציאות החברתית כולה בימי התנ"ך היתה שונה, והמציאות הנוכחית, שהיא מבחינות רבות טובה, מתוקנת ומתקדמת בהרבה, דורשת התייחסות שונה...אני מתעקש על המונח 'תורה' ומשתדל להשתמש בו,  לצד השימוש במונח שכבר התקבל בציבוריות הישראלית 'המשפט העברי', פשוט כי הגיע הזמן שנפסיק לפחד מהמילה הזו".