לפיד: "קיבלנו מועד ב׳. מכל הסיבות הלא נכונות, קרה הדבר הנכון"

בכחלון לבן נערכים לקמפיין בחירות חוזרות. גנץ: "נתניהו היה יכול להחזיר את המנדט לנשיא ואז אני הייתי מרכיב ממשלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/06/19 13:53 כט באייר התשעט

לפיד: "קיבלנו מועד ב׳. מכל הסיבות הלא נכונות, קרה הדבר הנכון"
מתנגדים לבחירות חוזרות. לפיד וגנץ, צילום: יובל כהן אהרונוב

יאיר לפיד, יו"ר יש עתיד, אמר בפתח ישיבת הסיעה: "את הבחירות האלה חייבים לנצח. אם לא ננצח לא תהיה פה דמוקרטיה. הגורל של הילדים שלנו תלוי בזה."

"קיבלנו מועד ב׳. מכל הסיבות הלא נכונות, קרה הדבר הנכון. ביבי ניסה להקים ממשלת סחטנים וקיצונים שתוציא אותו מהכלא. הוא נכשל. הוא רצה להיות רודן כמו ארדואן, הוא נכשל. מדינת ישראל אמרה לו, ״עד כאן. הגזמת. אנחנו לא עובדים אצלך". לפיד הוסיף: "הפוליטיקה הפכה להיות הבעיה מספר 1 של המדינה. היא מייצרת רעל. היא עוסקת כל היום בשנאה. היא הפסיקה לעבוד בשביל האזרחים. היא מובלת בידי ראש ממשלה שעסוק רק בעצמו. את זה באנו לשנות". 

לפיד על הביקורת כי האופוזיציה לא חזקה מידי: ״אומרים שאין לנו סכין בין השניים. אז התבלבלתם קצת. יש לנו סכו״ם שלם בין השיניים״.

בני גנץ, יו"ר כחול לבן, גיבה את חברו לסיעה בפתח הישיבה: "לפיד שילם מחיר פוליטי", והוסיף: "אנו ניצבים בפני פארסה אחת גדולה. שערורייה, ביזיון, בדיחה לאומית רעה ששווה 5-4 מליון שקלים. אזרחי ישראל יודעים שאנו הולכים לבחירות מסיבה אחת: ביבי רוצה להציל את עצמו. יש חמישה מיליארד סיבות שלא להצביע נתניהו".

גנץ הוסיף: "נתניהו היה יכול להחזיר את המנדט לנשיא ואז אני הייתי מרכיב ממשלה. הוא לא עשה זאת כי הוא חייב לעמוד בראש. מחלל בחליל וכולם הולכים אחריו. חייב לחוקק את חוק החסינות ולייצר לעצמו מבצר משפטי"