בנט חוזר לממשלה: "אנחנו צריכים אחדות. לא קיטוב"

לראשונה מאז הבחירות הגיע שר החינוך לישיבת ממשלה. בנט צפוי להגיע גם לישיבת הקבינט המדיני-בטחוני, מהן נעדר בשבועות האחרונים

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/06/19 15:11 כח באייר התשעט

בנט חוזר לממשלה: "אנחנו צריכים אחדות. לא קיטוב"
שר החינוך נפתלי בנט, צילום: פלאש 90

לראשונה מאז הבחירות, בהם לא הצליח לעבור את אחוז החסימה, הגיע שר החינוך בנט לישיבת הממשלה שהתקיימה הבוקר (א'). 

בפתח ישיבת הממשלה אמר בנט:  ״זו תקופה שבה יותר מתמיד אנחנו צריכים אחדות ולא קיטוב״. שר החינוך התייחס ליום ירושלים: "לפני 52 שנים, הוריי, ג׳ים ז״ל ומירנה, עלו ארצה בעקבות מלחמת ששת הימים ואיחוד ירושלים. בזכות זה זכיתי לחיות בארץ הזו. היום, במערכת החינוך מציינים את חג ירושלים כחג של אחדות לאומית וחיבורים בין כולם. זו תקופה שבה יותר מתמיד אנחנו צריכים אחדות. לא קיטוב, אלא חיבורים. בין דתיים וחילונים, בין ימין ושמאל". 

השר בנט, שלא הגיע לישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני הקודמת בעת הרכבת הממשלה, מתכוון להגיע לישיבה הקרובה עכשיו שהבחירות הבאות כבר פה. יו"ר הימין החדש נעדר מישיבות הקבינט האחרונות, והעדיף לסייר בדרום בסבב ההסלמה האחרון. מסביבתו נמסר: "הצעותיו המבצעיות של השר בנט ידועות היטב לחברי הקבינט, אך לא התקבלו. בנט מסייר בשעה זו בעוטף עזה כדי לחזק את התושבים, ועורך ראיונות לתקשורת בינלאומית כדי לחזק את ישראל". 

בנט מחשב את עתידו הפוליטי, בוחן מפלגות איתן ירוץ בבחירות הקרובות. שבוע שעבר, עוד בטרם פוזרה הכנסת, נפגש עם שותפתו להנהגה איילת שקד. בנוסף נפגש בנט עם יו"ר זהות משה פייגלין. השניים אמרו כי הפגישה היתה נעימה וידידותית. 

בתוך כך גם ראש הממשלה נתניהו התייחס ליום ירושלים הנחגג היום: "אנחנו מציינים 52 שנים לאיחוד ירושלים במלחמת ששת הימים. המלחמה הזאת שינתה את גורל ישראל, היא הוציאה אותנו מטבעת חנק ומסכנת כליה, הפכה אותנו לכוח עוצמתי באזור, והתחילה בעצם את תהליך ההתפייסות שאנחנו רואים את פירותיו מתמשכים ומתפתחים גם היום.

אבל היא הביאה דבר נוסף - היא הביאה לאיחודה של בירת ישראל. אנחנו חזרנו, אני זוכר אישית, אני חזרתי, לירושלים, ערש עמנו, תרבותנו ואמונתנו בין החומות, וזה הדבר שריגש את כל האומה, על כל חלקיה. כמובן שמאז ועד היום ירושלים השתנתה לבלי היכר, אנחנו בונים אותה, אנחנו מחזקים אותה, אנחנו דואגים לעתידה ומפתחים אותה שתהיה עיר משגשגת ועיר שיכולה להיות גם מוקד לא רק של רוחניות וחידוש מסורת מורשת ישראל, אלא גם עיר שמחדשת בטכנולוגיה העולמית.