ליברמן: "אשקול לעמוד בראשות הממשלה הבאה"

יו"ר ישראל ביתנו מספר על מאחורי הקלעים במו"מ: אם היו מטילים עלי את הרכבת הממשלה היתה קמה ממשלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/06/19 20:56 כז באייר התשעט

ליברמן: "אשקול לעמוד בראשות הממשלה הבאה"
"אין מניע נסתר": אביגדור ליברמן, צילום: הדס פרוש-פלאש 90

בראיון ראשון אחרי פיזור הכנסת ה-21, מסביר ח"כ ליברמן בחדשות סוף השבוע תוקף את ראש הממשלה ומסביר מה היה מאחורי הקלעים במו"מ הקואליציוני. 

"מי שניהל איתנו את המו"מ שהיה אגוצנטרי זה הליכוד", האשים יו"ר ישראל ביתנו. "מאחורי גבי נתניהו ניהל מו"מ עם השמאל, עם אבי גבאי ואיציק שמולי. לפני שהתחילו איתנו משא ומתן כבר נתן אשל ניהל משא ומתן. אנחנו ניהלנו את המו"מ בידיים נקיות".

לדבריליברמן, "מה שמספק אותי זה שהוכחנו שאצלנו מילה זו מילה. אנחנו עומדים מאחורי העקרונות וההבטחות שלנו. הסיפור של חוק הגיוס התחיל הרבה לפני שהיו בחירות באופק". בתגובה לטענות החריפות שהושמעו נגדו ונגד סיעתו בימים האחרונים, השיב: "הכל שקר וכזב, הגשנו תביעה נגד ישראל כ"ץ". 

"זה התחיל מחוק המרכולים, ועבר לגשר יהודית ואז לחרם על פניציה ואחר כך סיפורים כמו גן החיות התנ"כי. היה שם שכרון כוח. מה אמרו לי במו"מ? שהיה סיכום מוקדם. לא דרשתי שום דבר חדש על חוק הגיוס, ביקשתי אותו נוסח. אמרו לי מנגד אתה 5 מנדטים, אנחנו 22. זה שהשתנו כוחות זה לא מבטל סיכומים קודמים".

"אנחנו הלכנו לנשיא והמלצנו על נתניהו", הוסיף ליברמן. "לא הבטחנו לוותר על כל העקרונות שלנו. מי שהצביע עבור ההתנתקות בכנסת היה נתניהו, מי שהתנצל בפני ארדואן - נתניהו, מי שטרפד עונש מוות למחבלים זה נתניהו, מי שביטל פינוי חאן אל אחמר זה נתניהו".

"גם פה אני שומע באולפן שהנגבי רוצה לנהל מו"מ עם עופר שלח ויעל גרמן. אנחנו לא העלינו שום דרישה, אמרתי - 'נסו אותנו'. גם בפעם הבאה כשנגיע לגשר - אנחנו בעד ממשלת ימין. לא משנה לי מי יהיה בראש. לא נסכים לממשלה חרדית. אנחנו בעד מדינה יהודית ונגד הלכה".

לדבריו, אין לו שום עניין אישי עם נתניהו. "אני לא סוגר חשבונות. הכל תלוי בקווי היסוד. אם לא נעביר את חוק הגיוס באותו נוסח מקורי - לא ניתן לזה יד". אחרי שנשאל האם הוא רואה את עצמו בעתיד בתפקיד ראש הממשלה, השיב ליברמן: "אני רואה את עצמי עומד בראש המפלגה שלי. צריך להצליח. מעולם לא אמרתי שהחלום להיות רה"מ מסנוור אותי. נעשה את המקסימום, נביא מספיק מנדטים - נשקול. לא נביא? נישאר מציאותיים".