התחיל את מערכת הבחירות - נתניהו: "הימין לא יכול לסמוך על ליברמן"

יממה לאחר שהכנסת התפזרה שוב והחלה מערכת הבחירות באופן רשמי, תקף ראש הממשלה חזיתית את ליברמן: "הוא קיבל את כל מה שהוא רצה. ליברמן הוא המפיל הלאומי. בשביל חופן מנדטים וגחמה אישית הוא מוכן לקחת מדינה שלמה לבחירות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/05/19 19:37 כה באייר התשעט

התחיל את מערכת הבחירות - נתניהו: "הימין לא יכול לסמוך על ליברמן"
נתניהו מנסה להוכיח מדוע ליברמן סירב להיכנס לממשלתו, צילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם הערב (ה') בפתח מערכת הבחירות שנקבעה לאחר שהכנסת פוזרה אמש.

"קרה משהו אתמול", אמר נתניהו, "היום אני היינו אמורים להציג לאזרחי ישראל ממשלת ימין חזקה ויציבה. אזרחי ישראל, אתם הצבעתם למפלגות שראו בי כראש הממשלה. הליכוד השיגה הסכם עם כל המפלגות, חוץ ממפלגה אחת. חוץ מאדם אחד. אביגדור ליברמן".

לדבריו, "הוא קיבל את כל מה שהוא רצה. אבל ליברמן הוא המפיל הלאומי. למה הוא עושה את זה? הוא אומר שזה בגלל חוק הגיוס ושזה בוער בו. בואו נראה כמה זה בוער בו. ב 2016 אחרי שהוא ראה שהממשלה מסתדרת בלעדיו, הוא נכנס לממשלה ולמרות שהיה כבר חוק גיוס, שהיה מאוד נוח לחרדים, הוא לא אמר מילה על החוק ולא דרש לשנות בו אפילו פסיק. פתאום ליברמן נגד החרדים".

חתמו או לא? | אביגדור ליברמן ובנימין נתניהו

כבר לא שותפים. אביגדור ליברמן ובנימין נתניהוצילום: פלאש 90, יונתן סינדל

בהמשך הציג ראש הממשלה מספר דוגמאות שבהם הוא שיתף פעולה עם הסיעות החרדיות. "אז למה הוא עושה את זה? אני אראה לכם". הוא הציג את גרף המנדטים של ליברמן, "זה התחיל ב-15, ירד ל-10 ואז ל-5. הוא ממש קרוב לקו האדום. ואם הוא ירד עוד הוא פשוט ייעלם. לכן הוא מנסה להמציא את עצמו מחדש. לכן בשביל חופן מנדטים וגחמה אישית הוא מוכן לקחת מדינה שלמה ולהכניס אותה לבחירות מיותרות ומבוזבזות".

אך יש עוד סיבה. הוא נפגש לפני כמה ימים עם אחד מראשי המפלגות ששאל אותו למה הוא לא מצטרף, אז הוא ענה לו: 'מה אני אתן לביבי להיות ראש ממשלה עוד 10 שנים?'. כשאתה מצביע לליברמן אתה מצביע למי שמפיל ממשלות ימין. אם הוא יוכל הוא יעשה זאת שוב אחרי הבחירות הבאות בפעם הרביעית. הימין לא יכול לסמוך על ליברמן. הוא פועל מתוך גחמות אישיות. כדי שהמדינה לא תגיע שוב למצב הזה, צריך להצביע ליכוד".