דרעי: "כבר בתחילת המו"מ נתניהו אמר לי שליברמן נחוש בדעתו להפיל אותו"

יו"ר ש"ס תקף את אביגדור ליברמן והאשים אותו כי מראש לא תכנן להצטרף לממשלה וכי הוא ניצל והשתמש בציבור החרדי: "היה חבר שלי הרבה שנים. אני מרגיש מאוד פגוע"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/05/19 18:53 כה באייר התשעט

דרעי: "כבר בתחילת המו"מ נתניהו אמר לי שליברמן נחוש בדעתו להפיל אותו"
כבר לא חברים? ליברמן ודרעי, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, תקף בישיבת סיעתו את אביגדור ליברמן והאשים אותו כי ניצל את החרדים ושיקר באשר לסיבות שלא הצטרף לממשלה.

"לא האמנתי שנגיע לרגע הזה", אמר וסיפר כי "מיד לאחר הבחירות, אחרי הניצחון הגדול של נתניהו וש"ס, נתניהו קרא לי וראיתי אותו כאוב. הוא אמר לי שיש לו מידע שהוא לא יצליח להקים ממשלה כי ליברמן נחוש בדעתו להפיל אותו. התקשיתי להאמין".

לדבריו, "את ליברמן אני מכיר משנת 96 וזה היה נשמע לי מופרך. ניסיתי להסביר לנתניהו שהוא טועה ואולי ליברמן מעט מאוכזב מתוצאות הבחירות שלו. התנדבתי להיכנס ולעזור במו"מ והייתי משוכנע שתוך כמה ימים נסדר את העניין. בסוף השבוע שעבר התחוור לי שנתניהו צדק. כל הצעה וכל פשרה שהבאנו – ליברמן דחה". 

ישיבת הסיעה של ש"ס

ישיבת הסיעה של ש"סצילום: דוברות ש"ס

יו"ר ש"ס חשף מעט על הנעשה מאחורי הקלעים ואמר כי "ביום שישי שעבר כמעט סיכמנו את המו"מ והיינו צריכים לכנס את מועצות חכמי וגדולי התורה כדי לאשר את חוק הגיוס – פשרה מרחיקת לכת מצד המפלגות החרדיות, ואז ביום שישי קיבלנו את התשובה ממנו – מאמר שטנה והסתה חמור שפרסם בשמו ב'ידיעות אחרונות' כנגד החרדים. הוא הבין שאם אנחנו מכנסים את הרבנים, המשמעות שאנחנו רציניים ומעוניינים לסגור את המו"מ, וכדי למנוע את הכינוס הזה הוא פרסם את מאמר הסתה. פה הבנו, שאנחנו רק משמשים כלי בשבילו כדי להכשיל את נתניהו". 

על אכזבתו הרבה מיו"ר ישראל ביתנו שנחשב לידידו אמר כי " ליברמן היה חבר שלי הרבה שנים ועשינו הרבה שיתופי פעולה פוליטיים ביחד. 5-6 מערכות בחירות מוניציפאליות עבדנו, ש"ס וישראל ביתנו ביחד, כמעט בחצי מטה משותף. תמכנו וסייענו לעשרות ראשי רשויות בארץ. רק בירושלים פעלנו ביחד פעמיים למען משה ליאון, וליברמן היה מאד מרוצה מ-120% הצבעה של החרדים, כפי שהוא השמיץ אותנו. הציבור שלו לא הביא אפילו קול אחד למשה ליאון ואנחנו החרדים התגייסנו והוא נבחר בקולותינו".

עוד אמר דרעי כי "כל דלתות הרבנים וחצרות האדמו"רים היו פתוחות בפניו. הוא היה אורח קבוע בשמחות של החרדים. מעולם לא ידענו שיש לנו יריב אידאולוגי כזה קשה. ידענו שיש לנו אדם שאולי בחייו האישיים לא דתי אבל ידיד וחבר של הציבור החרדי. לצערי, ב-40 יום האחרונים, אני מרגיש מאד פגוע שהשתמשו בנו, החרדים, בהסתה פרועה ביותר במקום לומר את האמת: אני לא רוצה את נתניהו כראש ממשלה".