סגן הרמטכ"ל לשעבר נגד נתניהו: "אדם אחד לוקה בשחיתות וצריך להגן על עצמו"

האלוף במילואים יאיר גולן הכחיש כי החליט להתמודד על ראשות מפלגת העבודה, אך הצהיר כי פניו לכיוון המערכת הפוליטית: "שוקל להצטרף לפוליטיקה. מה שהתרחש בשבועות האחרונים בישראל זו חרפה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/05/19 16:42 כה באייר התשעט

סגן הרמטכ"ל לשעבר נגד נתניהו: "אדם אחד לוקה בשחיתות וצריך להגן על עצמו"
מתנגדים למינויו. גולן כשעוד היה במדים עם נתניהו, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

סגן הרמטכ"ל לשעבר, האלוף (מיל') יאיר גולן, אמר היום (חמישי) בראיון 103FM כי הוא שוקל להצטרף למערכת הפוליטית, לקראת הבחירות החדשות עליהן הוחלט אמש.

"בימים הקרובים אראה לאן אני הולך", אמר גולן והדגיש כי "מוקדם מדי לעסוק בתפקידים ובפלטפורמות. אני חושב שיש להחזיר את השפיות למרחב הציבורי שלנו".

לדבריו, "מה שהתרחש בשבועות האחרונים בישראל זו חרפה. התקיימו בחירות ב-9 באפריל שהסתיימו עם שתי מפלגות גדולות שזכו ל-35 מנדטים. המרחק האידאולוגי בין שתי המפלגות הללו הוא זניח". בהמשך הוא תקף את נתניהו וטען כי "במקום להקים קואליציה של 70 חברי כנסת, פנו לדרך אחרת כי אדם אחד לוקה בשחיתות וצריך להגן על עצמו על ידי קואליציה שתחוקק עבורו חוקים מסוכנים והרסניים למדינת ישראל".

בתקופה האחרונה דווח כי הגנרל לשעבר מתכוון להתמודד על ראשות מפלגת העבודה, אולם הוא הכחיש כי החליט לאן מועדות פניו: "אני לא מברך על המוגמר כי הוא עוד לא התחיל". כשגולן נשאל כיצד הוא מגדיר את עצמו מבחינת שיוך פוליטי הוא סירב להתייחס ואמר כי "התיוגים הללו הפכו היום לכלי ניגוח והם מאוד בעייתיים. אני בעד היפרדות מהפלסטינים, כלכלה חופשית אך רחומה, ורוצה שלמדינה שלנו יהיה חזון תרבותי וחינוכי שיוביל אותנו למקומות הראשונים בעולם. במקביל אני סבור שיש לגלות יוזמה ביטחונית ביחס למרחב העוטף אותנו. יש לנו היום הזדמנויות בלתי רגילות".