בחירות 2019 שוב יוצאות לדרך: לאן פניהן של המפלגות?

האם המרד בליכוד יגדל? האם הימין החדש תחבור לבית היהודי או תרוץ כמפלגה עצמאית, ואיך ישפיע השימוע של נתניהו על הבחירות הקרובות? בחירות 2019 (שוב) כאן- כל הפרטים בפנים

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 30/05/19 08:38 כה באייר התשעט

בחירות 2019 שוב יוצאות לדרך: לאן פניהן של המפלגות?
מליאת הכנסת, צילום: דוברות הכנסת. יצחק הררי

אמש (ד') החליטו חברי הקואליציה לפזר את הכנסת ה-21, פחות מחודשיים אחרי שהושבעה. הבחירות לכנסת ה-22 יערכו ב-17 לספטמבר על פי החלטת ראשי הסיעות. מדינת ישראל נכנסת לשלושה חודשי בחירות נוספות, שבסופן גם יגיע מועד השימוע של נתניהו. 

מפלגת הליכוד יצאה עם ידה על העליונה אחרי הבחירות האחרונות, עם הישג מרשים של 35 מנדטים. אך כנראה שזה לא הספיק כדי להרכיב קואליציה, כשכל אחת מהמפלגות הקטנות מפלגיה בבקשות ומבינה שהיא לשון המאזניים להרכבת ממשלה. יכול להיות שבבחירות הקרובות נראה את נתניהו בקמפיין גוועלד פחות אגרסיבי כדי לא להפיל מפלגות, כמו הימין החדש, שהיו עוזרות לו לתמרן בין השותפים הקואליציונים אם היו עוברות את אחוז החסימה. 

לנתניהו יש בעיות מבית לאחר שהחליט לשריין את כולנו בתוך המפלגה. חברי ליכוד רבם נדחקו אחורה ברשימה כתוצאה מהחלטה והן לא הולכים לעשות לו את החיים קלים. קולות של מרד משמעו ביממה האחרונה, אבל כמו שלמדו בעבר נתניהו יכול לכפוף את חברי הסיעה שלו. 

בית יהודי- איחוד לאומי- במפלגה הסרוגה צריכים ללמוד מהבחירות האחרונות, להחליט מה לעשות הלאה. הם הצירוף עם עוצמה יהודית הביא קולות חדשים או שמא מצביעים ברחו מהמפלגה? אמש כבר נשמע קולות שהבית היהודי יחבור לימין החדש, בעוד שהאיחוד הלאומי יחבור לעוצמה יהודית, וכך ינצלו את מרב הקולות של הציונות הדתית. 

איתמר בן גביר מעוצמה יהודית סיפר לחדשות כיפה כי הם מתכננים להמשיך עם הבית היהודי, אך עם תיקונים מסוימים שיגדילו את מקומם במפלגה. 

בבית היהודי יביאו היום (ה') לאישור חברי המרכז את ההצבעה להמשיך עם אותה הרשימה. השאלות שנותרו פתוחות הן: באיזה מקום ישולב בן דהן? האם איילת שקד תחזור למפלגה ותידחוק את הרשימה מטה? 

ימין חדש- אתמול נועדו ראשי הימין החדש נפתלי בנו ואיילת שקד לבחון את המשך המהלכים שלהם. אולם בכל לא בטוח שימשיכו יחד. בסוף מערכת הבחירות הקודמת נשמעו חריקות רבות בין השניים, ובסביבת שקד הודיעו שהיא הולכת להתפקד לליכוד. בינתיים לא ברור מה יעלה בגורל המפלגה. 

במפלגת האופוזיציה הגדולה, כחול לבן, כבר החליטו שבראש הרשימה שלהם יעמוד בני גנץ פעם נוספת. אולם הסדקים בתוך המפלגה נשמעו לאחר שהסממנים הימיים במפלגה, יועז הנדל וצביקה האוזר הבריזו מההפגנה הגדולה שתכננה המפלגה נגד חוק החסינות שניסה ראש הממשלה להעביר, בגלל שאיימן עודה נאם בהפגנה. 

בסוף מערכת הבחירות לכנסת ה-22 מחכה לראש הממשלה השימוע בתיקיו. השימוע אמור להתחיל באוקטובר, פחות מחודש לאחר הבחירות. האם הוא יבקש דחייה נוספת והאם היועמ"ש מנדלבליט יענה לבקשה? בבחירות הקודמות היה נראה כאילו תיקיו לא מפריעים לו לקבל את תמיכת המצביעים. אך מה יקרה הפעם עם המרד המסתמן בליכוד? 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן