ביהדות התורה לא מתרגשים מאיומי הבחירות: "ליברמן עושה שימוש ציני בחוק הגיוס"

גפני וליצמן הודיעו כי ימשיכו בריצה משותפת גם בבחירות הבאות. והודיעו כי ימליצו על נתניהו לראשות הממשלה גם בכנסת הבאה

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/05/19 09:25 כד באייר התשעט

ביהדות התורה לא מתרגשים מאיומי הבחירות: "ליברמן עושה שימוש ציני בחוק הגיוס"
ליצמן וגפני. המו"מ מתעכב, צילום: פלאש 90

הסיעות החרדיות האשכנזיות, שזכו ב-8 מנדטים בבחירות האחרונות, מתכוננת גם הן לבחירות חדשות, והודיעו כי דגל התורה ואגודת ישראל ירוצו ביחד גם בבחירות לכנסת ה-22, במתכונת ההסכם שנחתם לפני הבחירות האחרונות.   
 
"הסיעה תמליץ לנשיא המדינה על ראש הממשלה נתניהו גם לאחר הבחירות החוזרות" כך הודיעו ראשי המפלגה, גפני וליצמן.   
 
"מדובר בבחירות מיותרות שאין בהן כל צורך", אמרו השניים בהודעה משותפת. "אך במידה וניאלץ ללכת שוב לבחירות בשל התעקשות אביגדור ליברמן ומניעיו הפוליטיים כלפי ראש הממשלה נתניהו, תוך שימוש ציני בחוק הגיוס כביכול, הרי שהאחדות ושיתוף הפעולה בין אגודת ישראל ודגל התורה- שבזכותן זכתה ׳יהדות התורה׳ להישגים בתוצאות הבחירות האחרונות -  יימשכו גם בבחירות החוזרות". 

מנגד ליברמן ממשיך להתבצר בעמדתו, ולא מוכן להתפשר. ליברמן רוצה שיעדי המכסות לגיוס בני הישיבות החרדיים יהיה קבוע בהחלטת ממשלה ולא בחוק. דרישתו של ליברמן בעייתית מכיוון שבמידה ולא יצליחו החרדים לעמוד ביעדים הסנקציות, כשמדובר בהחלטת ממשלה, קשות יותר. 

גם במפלגת השלטון נערכים לבחירות. אמש (ג') החליטה מזכירות הליכוד לצרף את מפלגת כולנו בראשות משה כחלון לשורות הליכוד, ולשריין ארבעה מקומות, אחד בכל עשירייה, לחברי כולנו. 

היום (ד') תגיע ההצבעה לפיזור הכנסת ה-21 להצבעה שנייה ושלישית במליאת הכנסת, ותימשך עד חצות. במידה והצדדים לא יגיעו לפרשה תעמוד מדינת ישראל במערכת בחירות חוזרת. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן