ליברמן לא מוותר: ההצעה על חוק הגיוס זה כמו קוסמטיקה לפוחלצים

הלילה בחצות ראש הממשלה צריך להודיע לנשיא שהצליח להרכיב ממשלה, אך יו"ר ישראל ביתנו ממשיך מתבצר בעמדתו, ולא מוכן להתפשר בנושא חוק הגיוס:

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/05/19 08:27 כד באייר התשעט

ליברמן לא מוותר: ההצעה על חוק הגיוס זה כמו קוסמטיקה לפוחלצים
שר הבטחון לשעבר אביגדור ליברמן. יישאר בחוץ?, צילום: יונתן סינדל פלאש 90

הלילה בחצות יפוג הזמן שהוקצב לנתניהו להקים את ממשלתו החמישית, אולם שום מפלגה לא חתמה עדיין על ההסכם הקואליציוני. יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, כתב אמש (ג') בחשבון הפייסבוק שלו מדוע הוא מתבצר בעמדתו, ולא מוכן לחתום על ההסכם הקואליציוני ועל מתווה חוק הגיוס.

"אפילו אני, אביגדור ליברמן, שנמצא הרבה שנים בפוליטיקה הישראלית וחשבתי שכבר ראיתי הכל, נדהמתי ביומיים האחרונים מעוצמת הלחצים, הפרנויות והספקולציות שנחשפתי אליהן כמעט בכל דקה", כתב ליברמן.
  
בימים האחרונים נוצרו שמועות שליברמן נוקדם בראש הממשלה על שלא נתן לו יד חופשית מול החמאס כשר הביטחון בממשלה הקודמת, ממנה התפטר. ליברמן הכחיש את הדברים בפוסט שכתב: "ברצוני להדגיש פעם נוספת, אינני איש נוקם ונוטר, לא מנהל ונדטה ולא מחפש להפיל את ראש הממשלה. להפך, עבדתי לא מעט שנים לצדו של מר בנימין נתניהו ועם כל הויכוחים והמחלוקות שהיו בינינו, אני מכבד ומעריך את האיש". ומוסיף: :אני גם לא נגד הציבור החרדי. אני בעד מדינת ישראל, אני בעד מדינה יהודית, אבל אני נגד מדינת הלכה". 

יו"ר ישראל ביתנו הגיב גם לשמועות שהתעקשותו מול נתניהו היא דווקא בנושא ממלא מקום ראש הממשלה, ולא מול חוק הגיוס: "אינני מנהל סחר מכר ולא מסע סחיטה. כל דבר שהגעתי אליו בחיים היה בזכות ולא בחסד, ולא בתרגילים. אני מכבד את הכרעת הבוחר, ועם 5 מנדטים שקיבלנו בבחירות האחרונות אין לי זכות ואין לי כוונה לדרוש רוטציה בתפקיד ראש הממשלה, לא ממלא מקום ראש הממשלה ואפילו לא סגן ראש הממשלה". 

עוד כתב ליברמן: "ל"ישראל ביתנו" אין שום כוונה להצטרף לליכוד, לא כחטיבה, לא כבודדים, ולא להיטמע במפלגת השלטון. יחד עם זאת, אין לנו שום כוונה לוותר על העקרונות ועל ההתחייבויות שלנו בפני בוחרינו. לכן, חוק הגיוס הוא לא קפריזה, לא אגו ולא נקמה, אלא מאבני היסוד של המשנה הסדורה שלנו. ההצעה להעביר את כל נושאי היעדים ופקיעת החוק להחלטת ממשלה זו באמת כמו קוסמטיקה לפוחלצים. זה לא שינוי מינורי זה שינוי מז'ורי. לכן, אנו דבקים בהצעתנו – חוק הגיוס בקריאה שניה ושלישית בגרסה המקורית בדיוק כמו בקריאה הראשונה והכשרה שהח"כים החרדים לא ישתתפו בהצבעה. זאת ההצעה ואין בלתה".