ניר אורבך: על אף הקשיים - נעמוד על עקרונותינו

מנכ"ל הבית היהודי מבין את המשבר במשא ומתן הקואליציוני, אך מבהיר: לא נתפשר על תיקי הבית היהודי - החינוך והמשפטים

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 28/05/19 22:00 כג באייר התשעט

ניר אורבך: על אף הקשיים - נעמוד על עקרונותינו
מנכ"ל הבית היהודי, ניר אורבך , צילום: דוברות הבית היהודי

ניר אורבך, מנכ"ל הבית היהודי מגיב הערב (ג') בדף הפייסבוק שלו על המשא ומתן הקואליציוני, שזמנו הולך ואוזל מבלי פתרון באופק. אורבך אומר שעל אף המשבר הקיים בין ישראל ביתנו לבין הליכוד, בבית היהודי-האיחוד הלאומי לא יתפשרו על דרשותיהם: תיק החינוך, תיק המשפטים, סגן שר ויו"ר ועדה משמעותית.

אורבך משחרר את ההודעה אחרי לא מעט פרשנויות שנשמעות בימים האחרונים, לפיהם, מי שעלול להפסיד בסופו של דבר מהרכבת ממשלה ברגע האחרון, הם דווקא מפלגת הבית היהודי-האיחוד הלאומי. על פי ההסברים השונים, בבית היהודי - האיחוד הלאומי יעדיפו לא לגרור את העם לבחירות חוזרות, גם אם זה אומר שבסופו של דבר יצטרכו לוותר על תיק המשפטים.

"המשבר המתמשך בדרך להרכבת הממשלה בעיצומו", כותב אורבך. "הסיכוי לחזור למערכת בחירות יקרה ומיותרת עדיין קיים ואנו נערכים בהתאם להתפתחויות. יחד עם זאת המו"מ מול הליכוד מתקדם מתוך אמונה שהמשבר בין הליכוד וישראל ביתנו יפתר ומחר יתרכזו כולם בשלב המכריע בו כל צד מחדד את עמדותיו. הרב רפי יו"ר הבית היהודי- האיחוד הלאומי מהווה גורם מרכזי ומשפיע בנסיונות התיווך בין ראש הממשלה ובין אביגדור ליברמן".

ייפגשו שוב. ליברמן ונתניהו

יגרמו לסמוטריץ' להפסיד את תיק המשפטים | ליברמן ונתניהוצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

אורבך ממשיך ומבהיר כי בבית היהודי עומדים על עקרונות היסוד שלהם ועל הצורך בהכנסת הסעיפים העוסקים בחינוך, התישבות, חברה ופריפריה, משילות, כלכלה יהודית, דת ומדינה והסעיפים העוסקים בתחום המוניציפלי. "אנו מחזיקים בדרישה שלנו להמשיך ולאחוז במשרדים בהם היינו בקדנציה הקודמת, חינוך ומשפטים וכמובן סגן שר ויו"ר ועדה משמעותית".

מנכ"ל הבית היהודי מסביר כי במפלגתו פועלים כל העת בכמה מישורים: מיקסום ההישגים במו"מ לקראת הקמת הממשלה והערכות לבחירות. "אנו נצטרך מחר גיבוי מלא מכם כדי שנוכל להמשיך לעמוד איתן ולפעול במישורים הללו לטובת הציונות הדתית ולטובת עם ישראל. כפי שהודענו לפני מספר ימים, מרכז המפלגה יתכנס אי"ה ביום חמישי הקרוב, כ"ה אייר (30/5) בשעה 19:00 באודיטוריום בנחלים על מנת לאשר את ההסכם הקואליציוני עם הליכוד, ככל שיחתם".