סמוטריץ' קורא לליברמן: "עשה חשיבה מחודשת, הבעיה האמיתית היא בג"ץ"

יו"ר האיחוד הלאומי קורא לאביגדור ליברמן לא ליפול בפח של בג"ץ, שלדבריו בכל מקרה יפסול גם את חוק הגיוס הזה, אלא לקדם הבנות בכנסת עד ש"יכבוש בג"ץ את תאוותו לתיקון כפוי של המציאות"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 27/05/19 16:23 כב באייר התשעט

סמוטריץ' קורא לליברמן: "עשה חשיבה מחודשת, הבעיה האמיתית היא בג"ץ"
יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ', צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

מאמצים למנוע הליכה לבחירות. יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ', קורא ליו"ר ישראל ביתנו ליברמן לא להוביל את המדינה לבחירות בגלל חוק הגיוס, שבכל מקרה ייפסל על ידי בג"ץ, אלא להיות שותף למהלכים שירסנו את כוחה של מערכת המשפט.

"גם היום חשוב לזכור ולהזכיר: מי שאשם בכאוס השלטוני והדמוקרטי שאנחנו בתוכו, ושנכון לנקודת הזמן הזו עוד לא ברור אם ואיך נצא ממנו, הוא בית המשפט העליון והאקטיביזם השיפוטי המיליטנטי שלו בעשורים האחרונים". כותב סמוטריץ' בפוסט ארוך בפייסבוק.

"לפחות שתי ממשלות כבר נפלו בגלל פסילת חוק הגיוס בבג"ץ, ואפשר שאנחנו לפני תקדים שבו לראשונה בתולדותיה של מדינת ישראל הכנסת תפזר את עצמה ותלך לבחירות מיד אחרי הבחירות החולפות בשל חוסר היכולת לגבש הסכמה דמוקרטית סביב חוק הגיוס.
הנזקים הכלכליים והאחרים שייגרמו בשל חוסר היציבות השלטוני שבשנה שלמה של בחירות, הכאוס והשיח המתלהם והמפלג שנלווה למערכת בחירות בכלל ולמשבר הגיוס בפרט - כל אלו הם מעשה ידיה של מערכת המשפט, שביהירות שחצנית מסרבת להכיר במגבלות הכח ובמורכבות של המציאות, ואונסת אותה פעם אחר פעם למציאות בלתי אפשרית". ממשיך יו"ר האיחוד הלאומי.

ליברמן במסיבת העיתונאים, הבוקר

ליברמן בישיבת הסיעה, הבוקרצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בהמשך הפוסט מונה סמוטריץ' את מגרעותיה, בעיניו, של מערכת המשפט, וקורא לליברמן לא לשחק לידי בג"ץ: "עוד ממשלה ועוד כנסת יפלו, המדינה תיכנס לכאוס מוחלט, אבל פסק הדין האווילי הזה של בג"ץ ימשיך לעמוד בתוקפו. אחריהם המבול. "כי כתב אשר נכתב בטבעת המלך אין להשיב".

סמוטריץ' תוקף את ליברמן שנופל למלכודת: "וליברמן? במקום להדוף את האקטיביזם הזה בשתי ידיים, הוא נופל בזרועותיו בעיניים פקוחות וגורר את כולנו למערכת בחירות מיותרת, מסוכנת וחסרת אחריות".

"אז איווט ידידי, הנה הצעה: שים על השולחן הצעת חוק שאומרת דבר אחד ויחיד - מדינת ישראל תמשיך לעסוק בסוגיית הגיוס, תקדם תהליכים חברתיים מורכבים באחריות, ותנסה להגיע להסכמות חברתיות רחבות. לכשניתן יהיה לגבש הסכמה דמוקרטית על מתווה ראוי הוא יחוקק. עד אז יכבוש בג"ץ את תאוותו לתיקון כפוי של המציאות, יתאזר בסבלנות ויאפשר לדינמיקה הטבעית של החיים לעשות את שלה". מסיים יו"ר האיחוד הלאומי את קריאתו.