סמוטריץ' לטוענים לקץ הדמוקרטיה: "זעקות שבר פופוליסטיות"

יו"ר האיחוד הלאומי ענה לעורכי הדין שטוענים כי השינויים במערכת המשפט יביאו לסיומה של הדמוקרטיה: "הדיון הציבורי שמתקיים עתה, לא התקיים בימי ההפיכה השיפוטית של השופט בדימוס אהרון ברק"

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 27/05/19 13:30 כב באייר התשעט

סמוטריץ' לטוענים לקץ הדמוקרטיה: "זעקות שבר פופוליסטיות"
בצלאל סמוטריץ', צילום: shutterstock

יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ' התייחס בנאומו היום (ב') בכנס לשכת עורכי הדין לשינויים הצפויים להתגבש בממשלה הבאה (אם תורכב עד יום רביעי) במערכת המשפט. כזכור, קבוצה רחבה של עורכי דין חתמו על עצומה הקוראת לממשלה לא לבצע את פסקת ההתגברות ולא לאשר את חוק החסינות. סמוטריץ' טוען מנגד, כי על מנת לאזן כראוי את הרשיות השונות במדינת ישראל יש לבצע את אותם שינויים.

סמוטריץ' התייחס לזעקות השבר על קץ הדמוקרטיה מפיהם של חברי האופוזיציה ומפיהם של אותה קבוצה של עורכי הדין. "דיון ציבורי שמתקיים עתה למרות שלא התקיים בימי ההפיכה השיפוטית של השופט בדימוס אהרון ברק", אמר סמוטריץ'.  

ח"כ סמוטריץ' התייחס בנאומו גם לעיצוב תפקיד היועמ"ש על ידי היועמ"ש עצמו ועל כך שהיועץ ובית המשפט קובעים ומרחיבים את תחומי אחריותם בעצמם. על הדיאלוג המתבקש בין הרשויות אמר סמוטריץ' כי אין ספק שחייב להתנהל מתוך כבוד הדדי ושמירה על שלטון החוק שכאמור מחייב את כולם להתנהל לפי החוק כולל שופטים ופרקליטים.

"שלל הנאומים, המאמרים, וההתבטאויות של בכירי המערכת בשנים האחרונות כולל בעיקר הטחת אש וגופרית על מבקרי המערכת - בכנסת, בממשלה, בתקשורת ובציבור - אוסף של קלישאות על עצמאותה של המערכת ועל טוהר שיקוליה ותום התנהלותה, זעקות שבר פופוליסטיות על "קץ הדמוקרטיה" ו"חורבן שלטון החוק" ושאר ירקות,  ואין בו שום שמץ של ספק, היסוס, או נכונות לבדק בית מתבקש".

היועמ"ש מנדלבליט

היועמ"ש מנדלבליטצילום: דוברות הכנסת, איציק הררי

סמוטריץ' המשיך ואמר כי "על השאלה האם המשפט הפלילי הפך כלי לחיסול חשבונות פוליטיים אינני יודע להשיב בוודאות. הלוואי ויכולתי להשיב בשלילה בלב שקט. אבל כתבי האישום המופרכים שהוגשו במשך השנים נגד ראש לשכת עורכי הדין הלעומתי למערכת עו"ד דרור חוטר ישי, נגד שר המשפטים יעקב נאמן ז"ל ויבדלו לחיים ארוכים מי שהיה אמור להתמנות לשר המשפטים, נשיא המדינה כיום ראובן ריבלין, שטבע את המונח הקשה והכואב "כנופיית שלטון החוק", ואביגדור קהלני...התגייסותה של מערכת המשפט על כל שדרתה לשירות מכונת הגירוש של אריאל שרון תוך רמיסת כל נורמה מקובלת וסטנדרט של צדק, הסטנדרט המחמיר שלו זוכה ראש הממשלה נתניהו והתקדים שהוחלט במערכת לייצר על גבו לפליליזציה של מערכת היחסים המורכבת בין פוליטיקאים לאנשי תקשורת, ולבסוף גם מסמך יצחקי שריכז את כלל החשדות שנאספו במשטרה כנגד נבחרי ציבור - כל אלו ועוד מעוררים חשש של ממש שהמערכת אינה פועלת משיקולים טהורים בלבד" הוסיף ח"כ סמוטריץ'.