הימין החדש: נתמודד בבחירות - עם שקד או בלעדיה

על רקע הפרסומים לפיהם שרת המשפטים היוצאת צפויה לחבור לליברמן, במפלגת הימין החדש מבהירים, אם נלך לבחירות - נתמודד, גם ללא שקד

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 27/05/19 08:26 כב באייר התשעט

הימין החדש: נתמודד בבחירות - עם שקד או בלעדיה
השר נפתלי בנט, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

שרת המשפטים איילת שקד תנאם הבוקר (ב') בסביבות השעה 10:30 בכנס לשכת עורכי הדין באילת. שקד צפויה להתייחס גם לאירועי הימים האחרונים; פסקת ההתגברות, חוק החסינות וכמובן לעובדה שממשלתו החמישית של נתניהו טרם הורכבה. 

אתמול פורסם כי יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן ושרת המשפטים היוצאת נפגשו פעמיים בשבועיים האחרונים ודנו בנושאים פוליטיים. הפגישה הראשונה בין השניים היתה במסיבת יום העצמאות בביתו של איש הנדל"ן ברק רוזן בהרצליה פיתוח. השניים שוחחו ממושכות באירוע, כך לפי גורם שנכח במקום. מי שעוד היה בין 100 המוזמנים הוא בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, שתיצפת על ליברמן ושקד בחשדנות. 

גורמים בימין החדש אומרים כי במקרה של בחירות חוזרות, המפלגה תתמודד לכנסת ה-22, עם שרת המשפטים היוצאת, איילת שקד או בלעדיה.

השרה שקד, שעמדה במהלך הבחירות בראשות הימין החדש יחד עם השר בנט, נפגשה עם ליברמן פעם נוספת בשבועיים האחרונים, הפעם בארבע עיניים. במהלך קמפיין הבחירות תקף בנט, לא פעם,  בחריפות את ליברמן על תפקודו כשר ביטחון. 

בנט, ליברמן ושקד

בנט, ליברמן ושקדצילום: פלאש 90, הדס פרוש

גורם בישראל ביתנו אמר כי הפגישות בין שקד לליברמן הן אחת הסיבות לכך שהאחרון אינו חושש ללכת לבחירות, ומתעקש על חוק חוק הגיוס ללא פשרות, ואף צופה תרחיש של חבירה בין של ליברמן ושקד לרשימה אחת. 

הפגישות בין השניים מבוססות על סקר חדש שנערך אתמול ביוזמת גורם פוליטי, שכבר בחן את התרחיש של ריצה משותפת של ליברמן ושקד בבחירות הבאות. לפי הסקר בתרחיש הזה יכפיל ליברמן את כוחו הפוליטי מחמישה לעשרה מנדטים. 

גורמים בסביבת שקד שללו את הפרסומים, ואמרו כי היא וליברמן מיודדים מאוד כבר תקופה ארוכה ונפגשו פעמים רבות בעבר בארבע עיניים. הגורמים בסביבת שקד הוסיפו כי בכל מקרה פניה להצטרפות לליכוד. 

מלשכת שרת המשפטים מאשרים את דבר הפגישות: "השרה אכן נפגשה עם ליברמן לפני כמה שבועות, אך הנושא של ריצה משותפת בבחירות לא היה על הפרק". 

מלשכת ליברמן נמסר: "ח"כ אביגדור ליברמן נפגש עם שרת המשפטים היוצאת איילת שקד ביום העצמאות. הם החליפו כמה מילים בנוכחות של עשרות אנשים ותו לו". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן