נתניהו לשרי הליכוד: "נצטרך לרצ'רץ' את חברנו משה כחלון"

ראש הממשלה הסביר לשרי מפלגתו כי במידה ויהיו בחירות חוזרות הליכוד ימשיך עם אותה הרשימה, בתוספת של שריון לכחלון וסיעתו. השרים התנגדו מחשש שידחקו לשולי הרשימה

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/05/19 19:52 כא באייר התשעט

נתניהו לשרי הליכוד: "נצטרך לרצ'רץ' את חברנו משה כחלון"
בחירות בקרוב? כחלון ונתניהו בישיבת הממשלה, צילום: Olivier Fitoussi/POOL

בעוד ראש הממשלה מנסה לבנות את ממשלתו החמישית, הוא כבר בונה חלופות עתידיות. בישיבת שרי הליכוד הבוקר (א') הפציר נתניהו בשרי המפלגה להתאחד עם כחלון בבחירות הבאות ולשריין לו מקומות ברשימה, כך פורסם לראשונה בוואלה. 

 ההצעה שהובאה על ידי ראש הממשלה בישיבת נתקלה בהתנגדות גדולה מצד השרים שהשתתפו בה. "נצטרך לרצ'רץ' את חברנו משה כחלון", הבהיר נתניהו לשרים "נצטרך להקפיא את המצב שאין פריימריז וצריך לדאוג לחברנו כחלון", אמר ראש הממשלה הציע לשרים בישיבה שלא לקיים פריימריז, במידה ומתפזרת הכנסת ה-21, וללכת לבחירות הכלליות עם אותה הרשימה בתוספת שיריונים לכחלון וסיעתו. .

שרת התרבות מירי רגב הביעה הסכמה להקפאת הרשימה שתמנע את ההתמודדות המתישה בפריימריז ואמרה "אסור לגעת - תעשה קופי פייסט", אבל השמיעה התנגדות לשריון של כחלון ואמרה שזו טעות. השר זאב אלקין העיר כי עלולה להיווצר בעיה משפטית בשילוב ח"כים מכולנו ברשימת הליכוד אם לא מבוצעים בה שינויים אחרים, שכן שילוב של ח"כים מכולנו ידחק חלק מהח"כים של הליכוד למקומות האחוריים ברשימה. נתניהו השיב והבהיר את ההיגיון: "אם אתה לא נדיב לזה שאתה צריך אותו, אם אתה גרידי ורשע, אתה בעצם דוחף אותו למקום אחר".

ההצעה לשלב את כחלון ברשימת הליכוד הגיעה עוד לפני הגשת הרשימות בבחירות האחרונות. גם לאחר הבחירות, כאשר כולנו התדרדרה ל-4 מנדטים בלבד, היו קולות שקראו לאיחוד בין המפלגות, אך כחלון נשאר בסירובו להמשיך כמפלגה עצמאית.