ש"ס במכתב לליברמן: "אל תגרור את ישראל למלחמת אחים"

לאור ההתבצרות של ליברמן בנושא חוק הגיוס, ש"ס שיגרו מכתב ליו"ר ישראל ביתנו בו דרשו ממנו: "גלה אחריות, וקיים את התחייבותך להקמת ממשלת ימין"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/05/19 16:34 כא באייר התשעט

ש"ס במכתב לליברמן: "אל תגרור את ישראל למלחמת אחים"
דרעי וליברמן. ידעו ימים יפים יותר, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

לאור האיומים בבחירות חוזרות בעקבות חוסר ההסכמה בחוק הגיוס, מפלגת ש"ס שיגרה מכתב  לח"כ אביגדור ליברמן, בו תקפו את יו"ר ישראל ביתנו: "לצערנו, מר ליברמן אינו דובר אמת בנושא חוק הגיוס, ומשתמש בו כתירוץ להפלת ממשלת הימין".

"מעולם לא הייתה הסכמה מצידה של תנועת ש״ס להעביר את החוק ללא שינוי של "פסיק או מילה", כדרישתו התמוהה. הציבור יודע, שאין כמעט שום הצעת חוק של משרד או ועדה העוברת בקריאה שניה ושלישית ללא שינויים או התאמות. לכן, כשמישהו אומר "אני לא אשנה פסיק או מילה בחוק", בעיקר בחוק מורכב שכזה, ברור שאינו מעוניין בפתרון או דיון מהותי אלא כל רצונו הוא להכשיל את הקמת ממשלה", כתבו במכתב הפומבי לליברמן. 

בש"ס הוסיפו: "במהלך המו"מ הקואליציוני, הליכוד העביר לנו הצעות פשרה בחוק זה שלא נדחו ע"י ליברמן, עד שהגיעו לשלב המעשי ולפתע הוא חזר בו מכל פשרה. דברים אלו מוכיחים כי התבצרותו ב"כל פסיק ומילה" משוללת היגיון ומשמשת אמתלה להפיל את ממשלת הימין לה התחייב. גם טרמינולוגיית ההסתה שהוא בוחר להשתמש כלפי הציבור החרדי, מוכיחה שיש לו כוונות אחרות לגמרי".

במפלגתו של השר דרעי תקפו את ליברמן על החלטתו לכפות על הציבור החרדי להתגייס לצבא: "מפליא לגלות, שליברמן הקנאי לשירות הצבאי ובעבר התהדר שרק הוא "יודע לדבר ערבית", אינו פוצה פה כלפי המגזר הערבי שאינו משרת כלל ומקבל תקציבים של מיליארדים. אותו ליברמן החרד כיום ל"מדינת הלכה" ידע לקיים שיתוף פעולה עם החרדים ותמך במשה ליאון הדתי לראשות עריית ירושלים מול ניר ברקת החילוני. והנה, משה ליאון נבחר בעיקר בזכות קולות החרדים וירושלים לא הפכה ל'מדינת הלכה'". 

בש"ס חתמו את המכתב בבקשה ליו"ר ישראל ביתנו: "אנו קוראים לך לגלות אחריות. גם אם ישנם חילוקי דעות בינך לבין ראש הממשלה, אל תגרור את ישראל למלחמת אחים. משוך ידיך מההסתה הפרועה נגד ציבור גדול וקיים את התחייבותך להקמת ממשלת הימין"