גנץ בהפגנת האופוזיציה נגד נתניהו: "לא ניתן לך להרוס את מוסדות הדמוקרטיה

סיעות האופוזיציה, בראשות כחול לבן, תקפו בהפגנה נגד ממשלת נתניהו את ראש הממשלה. גנץ: "לא ניתן לך להפוך את ישראל הממלכתית לחצר סולטאנית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/05/19 21:27 כ באייר התשעט

גנץ בהפגנת האופוזיציה נגד נתניהו: "לא ניתן לך להרוס את מוסדות הדמוקרטיה
גנץ בהפגנה, צילום: דוברות כחול לבן

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, תקף הערב (ש') בהפגנה של סיעות האופוזיציה ברחבת מוזיאון תל אביב את ראש הממשלה נתניהו וטען כי שלטונו מהווה סכנה לדמוקרטיה.

"באתי לכאן הערב", הוא אמר בהפגנה שזכתה לשם 'חומת מגן לדמוקרטיה', "כדי לומר בקול רם וברור את מה שכולנו מרגישים: החלום הולך ונשבר לנגד עיני. החלום הולך ומתנפץ לנגד עינינו. יש מי שמנסה להחליף את שלטון העם בשלטון יחיד בפועל".

בהמשך הוא פנה ישירות לראש הממשלה ואמר: "בנימין נתניהו - במהלך מערכת הבחירות דיברת על ביטחון ישראל. היום אתה עוסק אך ורק בביטחונך האישי ובחירותך האישית. במהלך מערכת הבחירות הבטחת שלא לעסוק בחסינות.  שנים התגאית שאתה בולם את פסקאות ההתגברות השונות... אתה לא יכול בלי הציניות הפוליטית". 

עוד אמר גנץ : אנחנו לא נשתוק. לא ניכנע לשנאה, להסתה ולפלגנות. לא ניתן לך להפוך את ישראל הדמוקרטית למדינה שבה הורסים את המוסדות המרכיבים בעצם קיומם את מסדי הדמוקרטיה, ומקדמים מהלכים שתוצרתם הצפויה מעלה את סכנת התבססותו של שלטון אפל. לא ניתן לך להפוך את ישראל הממלכתית לאחוזה פרטית של משפחה מלכותית או לחצר סולטאנית".

לפיד בהפגנה

לפיד בהפגנהצילום: דוברות כחול לבן

מספר 2 ברשימת המפלגה, יאיר לפיד, השווה כפי שעשה בימים האחרונים את נתניהו לנשיא טורקיה: "לא ניתן לך להיות ארדואן. לא יהיה פה רודן טורקי. לא ניתן לך להרוס את המדינה. זו גם המדינה שלנו. אנחנו לא נתינים שלך. לא ניתן לך להרוס את בית המשפט העליון. אתה לא מעל החוק. לא ניתן לך להיות רודן". 
 
בהמשך הוסיף יו"ר יש עתיד: "מה הוא חושב? שנשב בשקט? שהוא יהרוס את בית המשפט ואנחנו נשתוק? שהוא ישלם בכסף שלנו מיליארדים לליצמן וסמוטריץ' כדי שהם ייתנו לו חסינות? מדינת הלכה תמורת חסינות? סחטנות תמורת חסינות. לא ניתן".

לפיד שב והדגיש כי מספיקים "חמישה אנשים הגונים. זה כל מה שצריך בשביל להציל את המדינה הזאת", ואז פנה לשר גלעד ארדן, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין וחברי הכנסת אבי דיכטר, ניר ברקת ורועי פולקמן, כדי שלא יתנו יד לחוקים שלדעתו ממשלת ישראל מתכננת להעביר.

לסיום אמר: "אני יודע מה הם יגידו מחר בבוקר. הם ימצאו פה ברחבה איזו גיליוטינה, או איזה שלט. או איזה פוסט בפייסבוק של אחד מאתנו. אם הם לא ימצאו, הם ישתלו אותו. ישלחו מישהו. ככה הם עובדים. והם יודיעו מיד שהם מזועזעים. הם נעלבו. הם דורשים מאתנו לגנות. אני מודיע להם מפה מראש. לא מתנצלים. גמרנו להתנצל בפניכם".