ליברמן: פנו אלי להקמת ממשלה בלי נתניהו

יו"ר ישראל ביתנו אומר כי היו אליו "פניות מתוך הליכוד", להקמת ממשלה ללא נתניהו. בליכוד משיבים: "הפנייה היחידה לליברמן - להצטרף לממשלת ימין. אין אלטרנטיבה אחרת". בכיר במערכת הפוליטית חריפה: "משבר רגיל. יש עוד זמן"

חדשות כיפה יהונתן קליין ומשה ויסטוך, חדשות כיפה 24/05/19 11:08 יט באייר התשעט

ליברמן: פנו אלי להקמת ממשלה בלי נתניהו
ליברמן ונתניהו, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בכיר במערכת הפוליטית אמר הבוקר (ו'), יממה לאחר פגישת ראשי הסיעות עם נתניהו, כי לא מדובר במשבר יוצא דופן בינו לבין ליברמן. לצד זה, טען יו"ר ישראל ביתנו כי גורמים בליכוד פנו אליו כדי שיצטרך לממשלה ללא נתניהו.  בליכוד הכחישו.

"הפנייה היחידה של הליכוד לליברמן הייתה ונותרה להצטרף לממשלת ימין בראשות נתניהו. לא תהיה שום אלטרנטיבה אחרת, כפי שקבעו אמש ראשי הסיעות הממליצות. צריך למצוא את הדרך המשותפת להקים ממשלה זו ולמנוע הקמת ממשלת שמאל". כך נאמר בהודעת הליכוד.

ליברמן, שתקף הבוקר את הליכוד ואת נתניהו בכמה במות שונות, דיבר בהמשך בכנס של קק"ל בנתיבות, הוסיף לתקוף את ראש הממשלה, ואמר כי קיבל פניות מתוך הליכוד להקים ממשלה בלי נתניהו: "מי שמנהל משא ומתן קואליציוני זה הליכוד והאחריות עליו", אמר יו"ר ישראל ביתנו בכנס. "לא היה מנהיג מאז חורבן בית שני שנתן לחרדים יותר מנתניהו. האשמה היא אך ורק על הליכוד, על הדרך הארוגנטית, חטא היוהרה, הרשלנות שבה זה נוהל".
בתשובה לשאלה שהופנתה אליו בנושא השיב: "היו הרבה פניות, מבפנים ומחוץ לליכוד. דחינו את הפניות על הסף. לא נמליץ על אף אחד אחר חוץ מנתניהו ולכן האחריות היא עליו".

ליצמן, נתניהו ודרעי. יקבלו דחייה?

ליצמן, נתניהו ודרעי.יילכו לממשלה של 60 ח"כים?צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

אמש הודיעו ראשי הסיעות שהמליצו על נתניהו, הבית היהודי-האיחוד הלאומי, יהדות התורה וש"ס, כי יקימו ממשלה של 60 ח"כים בראשות הליכוד, וקראו לליברמן להצטרף. בתגובה לכך אמר ליברמן: "אי אפשר להקים ממשלת 60. אנחנו נצביע נגד, שיהיה ברור. לא אתן יד לממשלה חרדית".

בתוך כך, בכיר במערכת הפוליטית אמר לחדשות כיפה לאחר פגישת ראשי הסיעות עם נתניהו אמש: "הכל תלוי במה שהחליט לעשות ליברמן - להצטרף לממשלה או ללכת לבחירות. מהתרשמותי מדובר במשבר רגיל לחלוטין לקראת הרכבת הממשלה. יש עוד מספיק זמן עד אמצע השבוע הבא".