מתנת הפרידה של שקד: הטבה למילואימניקים

לקראת יום המילואים, המצויין בל"ג בעומר, הפיצה שרת המשפטים היוצאת תזכיר חוק, לפיו מילואימניקים יזכו לדחייה אוטומטית של תשלום חובות למדינה. שירות הנזקק במיוחד עבור מילואימניקים שגויסו בצו 8

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/05/19 21:36 יז באייר התשעט

מתנת הפרידה של שקד: הטבה למילואימניקים
מילואים, צילום: פלאש 90. משה שי

איילת שקד עוזבת את משרד המשפטים, עם מתנה קטנה למילואימניקים. על פי תזכיר חוק שהפיץ משרד המשפטים היום (ד'), לקראת ציון יום ההוקרה לחיילי המילואים, שיחול מחר, ל"ג בעומר, מילואימניקים יזכו לדחייה אוטומטית בתשלום חובות למדינה. כך פורסם ב'כלכליסט'.

משמעות הדבר היא, כי חייל אשר משרת במילואים בשירות חירום, כמו צו 8, וזקוק לדחייה בתשלום חוב למדינה, כגון ביטוח לאומי, מס הכנסה או חובות גבייה כלשהם, לא יצטרך בעצמו להתעסק בסבך הביורוקרטיה תוך כדי המילואים במטרה להשיג את הדחייה, אלא משרד הביטחון יעביר את פרטי משרתי המילואים למשרדי הממשלה השונים, ושם יידחה אוטומטית המועד האחרון לתשלום.

מדובר בחיובים שזמן המועד האחרון לתשלום חל בתוך ימי המילואים בחירום, או 30 יום לפניהם, והדחייה היא למשך זמן של 30 יום מתאריך השחרור ממילואים. הדבר נצרך במיוחד למשרתי המילואים שנקראים בצו 8, ולא יכולים להיערך מראש בנושאים הביורוקרטיים.

איילת שקד. תמונה לשרה?

מצדיעים למילואימניקים. איילת שקדצילום: רועי אלימה, פלאש 90

השרה שקד אמרה כי "מוטלת עלינו כמדינה וכאזרחי ישראל החובה המוסרית לבצע את המקסימום כדי להקל על חיילי המילואים בצו 8 ובצו 9 את נטל הבירוקרטיה והתשלומים. כאשה הנשואה לטייס קרב לשעבר שביצע עשרות ימי מילואים בשנה אני מכירה את הקושי של הלוחמים ושל משפחותיהם עם יציאתם לשירות מילואים.
מדינת ישראל מחויבת לדאוג להם ומצדיעה להם על הקרבתם למענה. יום המילואים הוא הזדמנות מצוינת לזכור את התרומה הממשית של אותם חיילי מילואים. זה לא מובן מאליו. מדינת ישראל ועם ישראל מצדיעים להם".