צפו: ח"כ טרופר בנאום בכורה ובליווי תרגום לשפת הסימנים

חבר כחול לבן, שינסה בין השאר לקדם את נושא ההנגשה לאנשים עם מוגבלויות, שימש דוגמא בכך שאת נאומו במליאה ליווה מתרגם לשפת הסימנים. בנאום הוא דיבר על אהבתה של סבתו המנוחה לישראל ואמר: "יש שחיקה מדאיגה בתפיסת הממלכתיות"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 22/05/19 10:16 יז באייר התשעט

צפו: ח"כ טרופר בנאום בכורה ובליווי תרגום לשפת הסימנים
הנאום מלווה בתרגום לשפת הסימנים, צילום: דוברות ח"כ טרופר

ח"כ חילי טרופר מכחול לבן, נשא אמש (ג') את נאום הבכורה שלו במליאת הכנסת כשבמהלך נאומו נראה מחזה לא נפוץ בבית הנבחרים - מתרגם לשפת הסימנים תרגם את כל דבריו.

בסביבתו של טרופר ציינו כי בין יעדיו השונים בקדנציה הקרובה, חשוב לו מאוד לפעול לקידום נושא הנגישות עבור אנשים עם מוגבלויות, והצמדת המתרגם לשפת הסימנים למהלך נאומו היוותה ביטוי קטן לכך.

בנאומו הזכיר חבר כחול לבן את סבתו שנפטרה שלדבריו עלתה עם בעלה לישראל "ממניעים ציוניים מובהקים וחיה את עוצמת הציונות עד יום מותה. היא תמיד הזכירה לנו להעריך את המדינה שלנו ולא לקחת אותה כמובנת מאליה. היא ידעה לזכור את כל מה שאנחנו לעיתים הספקנו לשכוח: את החיים היהודיים העגומים והחלקיים בגולה לפני שאנשים טובים הקימו את המדינה. ולהתרשם כל יום מחדש מהמפעל האדיר שהוקם, מתוחזק וממשיך לצמוח כאן".

על רקע דברים אלה הוסיף טרופר כי "בשנים האחרונות, יש שחיקה מתמדת ומדאיגה בתפיסת הממלכתיות. צירוף של אינטרסים, שיקולים פוליטיים ואישיים, הקצנה והתלהמות סודקים את הממלכתיות הישראלית. המרכז הישראלי הרחב, שאמור לשאת את דגל הממלכתיות סובל באופן תמידי מרגשי נחיתות".

בהמשך הוא קונן על התיוגים שמצמידים לכל אדם שמביע דעות מעט שונות: "אפשר להיות פטריוטים, להתרגש מהדגל וההמנון ובמקביל לקדם שוויון זכויות בלי הבדלי דת, גזע ומין. אפשר להיאבק על כך שכל אדם יוכל לחיות על פי אמונתו ולצד זאת לחפש חיבורים עם הציבור החרדי והציבור הערבי, מתוך תחושת שותפות עמוקה. אפשר לתמוך ביזמות, יצירתיות וכלכלה חופשית, אך להיאבק למען מערכות ציבוריות חזקות ומבוססות, זכויות עובדים וצדק חברתי".