סמוטריץ' נגד היועמ"ש: במקום לשלוח לי תשובה - הדליף לתקשורת

יו"ר האיחוד הלאומי פנה למנדלבליט בבקשה לחקור ניסיון 'לתפור לו תיק'. היועץ השיב כי אין מקום לחשד כזה, וסמוטריץ' טוען כי מנדלבליט עיכב את התשובה, וכי הדליף אותה לתקשורת במקום להעביר לו אותה ישירות

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 21/05/19 19:09 טז באייר התשעט

סמוטריץ' נגד היועמ"ש: במקום לשלוח לי תשובה - הדליף לתקשורת
בצלאל סמוטריץ', צילום: shutterstock

ניסיון לתפור תיק לסמוטריץ'? לא לפי אביחי מנדלבליט. היועץ המשפטי לממשלה מסר את תשובתו ליו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ', שטען כי גורמים בפרקליטות הדליפו מסמכים במטרה לתפור לו תיק פלילי ולמנוע את מינויו לשר המשפטים.

מנדלבליט כותב בתשובתו כי "המסמך הוצג בהליך שמתנהל בדלתיים סגורות והדבר שולל כל עילה לבדיקה או חקירה. ההאשמות בלתי מבוססות", כך היועץ המשפטי. עוד מוסיף מנדלבליט כי מערכת הבחירות הביאה עמה "התבטאויות חסרות תקדים בחריפותן נגד מערכת אכיפת החוק", וכי הוא מקווה כי שר המשפטים החדש יביא עמו מדיניות "שתכבד את מערכת אכיפת החוק והמשפט".


להורדת הקובץ

בתגובה לפרסום המכתב בכלי התקשורת מאשים סמוטריץ' כי היועץ המשפטי הדליף את תשובתו לכלי התקשורת, במקום להעביר אותה אליו, וכן כי היא הגיע באיחור: "לו רק הייתי שדולת הנשים מנדלנבליט היה עונה לי תוך 24 שעות ולא תוך חודש" כתב סמוטריץ', "ובעיקר מעביר לי את המכתב ישירות ולא דרך התקשורת... אבל אל דאגה, כפי שהוא מסיים את מכתבו, פניי לדיאלוג מכובד ולשיתוף פעולה איתו בתור שר המשפטים בקידום התיקונים הדרושים במערכת המשפט", סיים.