ח"כ זוהר: "מקרה נתניהו הוא הדוגמה למה צריך את חוק החסינות"

מהומה בכנסת בעקבות חוק החסינות: ח"כ זוהר דחה את האשמות שהוא 'שליחו של נתניהו', לאחר שהגיש הצעת חוק פרטית כתיקון לחוק

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/05/19 13:08 טז באייר התשעט

 ח"כ זוהר: "מקרה נתניהו הוא הדוגמה למה צריך את חוק החסינות"
ח"כ זוהר בוועדת הכנסת, צילום: Yonatan Sindel/Flash90 Keywords

בצל הקשיים לגבש את חוק החסינות במו"מ הקואליציוני, הגיש אמש (ב') ח"כ זוהר את התיקון המוצע לחוק כהצעת חוק פרטית. בוועדת הכנסת שדנה על הגדלת מספר שרי הממשלה החל ויכוחים וצעקות על חוק החסינות, שלא מוסיפות כבוד לכנסת. 

ח"כ זוהר (ליכוד) אמר בתחילת הדיון: "החוק הוגש בתחילת המושב. לומר שהגשתי בשביל המו"מ זה שקר. שמעתי היום את ח"כ יאיר לפיד אומר שאני שליחו של נתניהו. זאת טענה שמצד אחד מאוד מכבדת אותי ומנסה להציג אותי כנער שליחויות. אבל האמת, רה"מ בכנסת הקודמת בלם את חוק החסינות. אמר לי שהוא לא מעוניין לכן לא הצלחתי לקדמו. כשהשגתי הוא הבהיר שזה לא חלק מהמו"מ. אני מנסה לשכנע את רה"מ גם בכנסת הנוכחית לתמוך בו".

"מקרה נתניהו הוא הדוגמה למה צריך את חוק החסינות כי פעם ראשונה שמאשימים אדם בשוחד בלי שיקבל אגורה שחוקה לכיסו. יש לי שני תארים במשפטים ואני יודע במשפט פלילי מה הגדרת שוחד. אמר את זה שי ניצן. בפעם הראשונה בהיסטוריה של ישראל מגישים עבירות שוחד שהם לא בצע כסף. היתכן? פעם ראשונה לכבוד אדם מאוד מיוחד", הוסיף זוהר.

ח"כ צביקה האוזר מכחול לבן שאל את זוהר: "האם אתם ממציאים מנגנונים חדשים כדי למנוע את בירור האמת? היועמ"ש חתום על כתב החשדות. יש לכם פקפוק ביושרו. זה לא רפובליקת בננה פה. אתם מפקפקים ביושרו של היועמ"ש כי אתם לא מוכנים למצות את ברור האמת במדינת ישראל"

רז נזרי, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, אמר בדיון: "לומר שהיועמ"ש רודף את ראש הממשלה? אני דוחה מכל וכל. אנחנו חוטפים גם מימין וגם משמאל. גם אלה וגם אלה אמירות חסרות בסיס. החלטות היועמ"ש מתקבלות על סמך עמדתו המקצועית ומה שמונח בפניו. אני לא זוכר מקרה שדנים בוועדה בכנסת אם יש ראיות או לא ראיות". 

"הכנסת ריבון ומחוקק. בהליכים משפטים זה עניין למערכת המשפטית. מדובר בהליכים פלילים ואני מקווה שכך יהיה תמיד שהם מתהלים במערת המשפטית. לבוא ולטעון כלפי היועמ"ש על רדיפה פוליטית אסור שיאמרו. יש אדם אחד מוסמך שהחליט על שימוע ויעשה שימוע אם יהיה שימוע. כאשר עוסקים בסוגיות של משפט פלילי זה נחלת היועמ"ש בלבד", אמר נזרי.