מי יהיה מבקר המדינה הבא? ההצעה של נתניהו

ראש הממשלה הציע את התפקיד לפרופסור שלמה מור יוסף, שהיה מנכ"ל הדסה ומנכ"ל הביטוח הלאומי. פחות מ-24 שעות לפני המועד הסופי להגשת המועמדות, ועדיין אין מועמד מוסכם לקואליציה

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 20/05/19 09:07 טו באייר התשעט

מי יהיה מבקר המדינה הבא? ההצעה של נתניהו
פרופ' שלמה מור יוסף, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

האם פרופסור שלמה מור יוסף יהיה מבקר המדינה הבא? על פי דיווח אמש (א') בחדשות 12, ראש הממשלה נתניהו פנה למור יוסף והציע לו את תפקידו של יוסף שפירא, המסיים את כהונתו בת 7 השנים בחודש יולי. טרם נודע אם מור-יוסף הסכים להצעה. המועד האחרון להגשת מועמדויות לתפקיד מבקר המדינה הוא הלילה (ב') בחצות.

פרופסור שלמה מור יוסף (68) הוא תושב ירושלים, רופא גינקולוג בהכשרתו, שכיהן כמנהל בתי החולים סורוקה ולאחר מכן הדסה עין כרם. לאחר שעזב את הדסה כיהן כמנכ"ל הביטוח הלאומי, ומכהן כיום כמנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה. בשעתו נמתחה ביקורת רבה על מור יוסף, על כך שבזמן שכיהן כמנכ"ל הדסה הגיע בית החולים לגרעונות כבדים.

מבקר המדינה, יוסף שפירא

מבקר המדינה היוצא, יוסף שפיראצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

עד כה לא נמצא מועמד מוסכם לתפקיד המבקר, הנבחר בבחירות חשאיות בכנסת. על פי דיווחים, נתניהו רצה בתחילה את השופט בדימוס ספי אלון בתפקיד, אולם באיחוד מפלגות הימין מתנגדים לכך ששופט נוסף ימונה למבקר, ושמו ירד מהפרק. שמות נוספים שהוזכרו כמועמדים הם יפעת ביטון, שהתמודדה לכנסת מטעם מפלגת 'גשר', ח"כ לשעבר נורית קורן, שאף החלה לאסוף חתימות למועמדותה, שופט העליון לשעבר סלים ג'ובראן, שמועמדותו מקודמת על ידי מרצ, וניצב בדימוס יעקב בורובסקי.

המפלגות החרדיות מעוניינות בבחירתה של עו"ד מיכל רוזנבוים. עורכת דין מסחרית שצברה ניסיון משפטי רב בנושא ביקורת מול רשויות מקומיות וחברות ממשלתיות. אך גם מועמדותה לתפקיד טרם הוגשה.