הממשלה אישרה את הגדלת מספר השרים

החוק להגדלת מספר שרי הממשלה עבר בישיבת הממשלה, ויעבור להצבעה במליאת הכנסת. מספר שרי הממשלה הוגבל ל-18 על פי חוק, ועד היום הוגדלה בהוראת שעה. התנועה לאיכות השלטון: "נתניהו נכנע לסחטנות פוליטית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/05/19 11:57 יד באייר התשעט

הממשלה אישרה את הגדלת מספר השרים
ישיבת הממשלה, צילום: פלאש 90. אוהד צויגנברג

מספר השרים בממשלה יוגדל. שרי הממשלה אישרו הבוקר (א') בישיבת הממשלה את הגדלת מספר שרי הממשלה, והחוק בנושא יעלה מחר להצבעה במליאת הכנסת, שם הוא צפוי להיות מאושר. כזכור, כאשר נכנס יאיר לפיד לממשלה, בשנת 2013, הוא דרש להגביל את מספר השרים ל-18 בלבד, והחוק בנושא אושר בתיקונים קלים, ומספר חברי הממשלה הוגבל ל-19 שרים וארבעה סגני שרים. לאחר הבחירות בשנת 2015 אושרה בכנסת בהוראת שעה הגדלת מספר השרים, והיום אושר הדבר בחוק באופן רשמי, וההגבלה על מספר השרים הוסרה.

ח"כ יאיר לפיד אמר בתגובה להחלטת הממשלה: "סעיף ראשון על סדר יומה של הממשלה היום: ביטול המגבלה על מספר השרים וסגני השרים. הסעיף הראשון! זה הדבר הכי דחוף להם. רק הג'ובים שלהם, רק הכיבודים שלהם רק השוחד הפוליטי שלהם בתמורה לכרטיס היציאה של נתניהו מהכלא. שוחד פוליטי על חשבון הציבור".

התנועה לאיכות השלטון מסרה בתגובה להחלטה: "רה"מ נתניהו נכנע היום לסחטנות פוליטית, כשממשלת ישראל עשתה צעד נוסף להפיכתה של ישראל לרפובליקת בננות המחלקת ג'ובים למקורבים על חשבון הקופה הציבורית והאינטרס הציבורי. במקום לשמור על כספי ציבור, החליטו חברי הכנסת לדאוג פעם נוספת לעצמם עם משרדים קטנים ומיותרים עם מנגנון כלכלי מנופח ובזבזני שכל תפקידם הוא כיבוד השר שיוכל למלא את המשרד במינויים הפוליטיים שלו - והכל על חשבוננו".