צפו: "הנאום התנ"כי" של דנון באו"ם

שגריר ישראל באו"ם נאם מול מועצת הביטחון נאום מרגש במיוחד בו הוא קורא פרק בעברית מהתנ"ך הקושר בין העם היהודי לארץ ישראל. הנאום הפך לויראלי עם המוני צפיות, ותורגם לשפות רבות מסביב לעולם

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/05/19 18:30 יא באייר התשעט

צפו: "הנאום התנ"כי" של דנון באו"ם
דני דנון בישיבה מקריא מתנ"ך את זכויותיה של מדינת ישראל ביהודה ושומרון, צילום: דוברות שגרירות ישראל באו"ם

מועצת הביטחון של האו"ם התכנסה לפני מספר שבועות לדיון תקופתי בנושא המזרח התיכון שבמהלכו שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, נשא נאום המפרט את הזכויות של העם היהודי בארץ ישראל.

בנאומו הציג דנון את "ארבעת עמודי התווך" הקושרים את היהדות לארץ ישראל ואף קרא בעברית פרק מהתנ"ך בעודו חובש כיפה. בהמשך הציג את הצהרת בלפור ואת סיפור שבט יהודה כדי להמחיש את הקשר ההיסטורי. דנון התייחס גם לאמנת האו״ם ולחוק הבינלאומי ואמר כי גם הם מכירים בזכותו של העם היהודי בארץ ישראל. 

מספר ימים לאחר הדיון באו"ם החלו אתרים ברחבי העולם לסקר בהרחבה את הנאום וכינו אותו "הנאום התנ"כי" ו"נאום ההגנה על הזכויות של העם היהודי". בהמשך הנאום תורגם לספרדית, פולנית, צרפתית, פורטוגזית ואף לטורקית. אתר חדשות פלסטיני כינה אותו "שיעור בהיסטוריה של השגריר דנון" וגם בזימבבואה כתבו על כך. במקביל, הוידאו צבר תאוצה גם בקרב הקהילה הנוצרית-אוונגליסטית בעולם כאשר אפילו יו-טיוברית עם 222 אלף עוקבים הקדישה פרק שלם לנאום של השגריר הישראלי. לאור הויראליות הזמינו CNN את דנון להתראיין באולפנם על הנאום ובהמשך גם FOX NEWS סיקרו את התופעה. בעמוד היו-טיוב של משלחת ישראל לאו"ם גרר הנאום כבר עשרות אלפי צפיות בגרסתו בעברית ובאנגלית וממשיך לצבור תאוצה בקבוצות פייסבוק תומכות ישראל.

השגריר דנון אמר כי "הנאום יצר תהודה רבה בזכות כוחה של האמת. הצלחתו הייתה הפתעה מבורכת שכן הוא העביר לעולם את חוזקת הקשר הנצחי בין העם היהודי לארץ ישראל".