"אם אנחנו לא בקואליציה - אנחנו מצביעים נגדה"

גורמים בכירים בישראל ביתנו מבהירים כי הם לא יאפשרו לממשלה לקום בלעדיהם, ויצביעו נגדה במקרה שנתניהו יקים קואליציה צרה

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/05/19 10:28 יא באייר התשעט

 "אם אנחנו לא בקואליציה - אנחנו מצביעים נגדה"
ח"כ אביגדור ליברמן, צילום: פלאש 90

על רקע הקשיים במשא ומתן הקואליציוני והחריקות בהרכבת הממשלה, פורסם כי נתניהו מתכוון להקים ממשלה של 60 חברי כנסת ללא ישראל ביתנו, אולם ליברמן לא הולך לעשות חיים קלים לראש הממשלה, וממהר להבהיר כי הם יצביעו נגד ממשלה כזו. 

"קודם כל לגבי כל הספינים, בעניין קואליציית 60 הח"כים, שיהיה ברור, אם אנחנו לא בקואליציה אנחנו מצביעים נגדה חד וחלק", כך אמרים גורמים בישראל ביתנו בשיחה עם מעריב. במהלך שנתניהו מקדם הוא סומך על כך שליברמן לא יצביע נגד הקמת ממשלת ימין, אלא  ייעדר מההצבעה או לכל היותר ימנע, אך נראה כי  לליברמן תכניות שונות. 

גורמים במפלגת ישראל ביתנו ניסו להרגיע את ברוחות  "אנחנו עושים הכל כדי להשאיר הכל באופן ענייני, יעיל, בלי אמוציות. נעשה את המקסימום שהמו"מ יצליח אבל אין לנו שום כוונה לוותר". 

הקשיים המרכזיים עומדים סביב חוק הגיוס. במפלגות החרדיות, שעומדות על 16 מנדטים במשותף, רוצים לערוך שינויים בחוק, ולבטל את הסנקציות הפליליות על בחור ישיבה שלא יתגייס. אולם בישראל ביתנו אומרים כי הדרישות של החרדים מרחיקות לכת והם אינם יכולים לקבל את זה. 

גם בבחירות הקודמות, ב-2015, ליברמן לא הצטרף לממשלה בתחילה, והיא קמה עם 61 מנדטים בלבד. לאחר כשנתיים נכנסה ישראל ביתנו לקואלחציה, והגדילה את הממשלה ל-67 מנדטים, בעוד ליברמן מקבל את תיק הביטחון היוקרתי