פרץ דורש: בחירת יו"ר זמני למפלגת העבודה

ח"כ פרץ דורש לקיים בוועדת המפלגה הצבעה חשאית לבחירת יו"ר זמני למפלגה, ולדחות את הפריימריז לראשות העבודה לעוד כשנתיים. גבאי באיגרת לחברי המפלגה: "התנגדתי להצעות חלופיות שהועלו לבחירת יושב ראש במסגרת ועידת המפלגה או בכל מוסד מצומצם אחר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/05/19 09:02 יא באייר התשעט

פרץ דורש: בחירת יו"ר זמני למפלגת העבודה
בקרוב בחירות, צילום: פלאש 90

הקרבות במפלגת העבודה מתחילים להתחמם. חבר הכנסת עמיר פרץ, ומקום שישי במפלגת העבודה, יוזם מהלך של החתמת 1000 חברי המפלגה שיתמכו בהצעתו לקיים בוועידת המפלגה, שתכונס בקרוב, הצבעה חשאית לבחירת יו"ר זמני למפלגה, במקום אבי גבאי, ולדחות את הפריימריז לראשות העבודה לעוד כשנתיים.

היוזמה באה על רקע החלטת הנהלת המפלגה בשבוע שעבר, לקיים כבר בחודש נובמבר הקרוב בחירות מקדימות לראשות המפלגה. ועידת המפלגה אמורה להתכנס קודם לכן כדי לאשר את ההחלטה, אולם פרץ דורש להעלות בוועידה את הצעתו להצבעה חשאית. 

פרץ, האהוב מאוד על חברי המפלגה ואחד המתמודדים הבולטים להחליף את גבאי, רוצה לחזק את  מעמדו במפלגה במהלך השנתיים הקרובות בהן ירצה לכהן כיו"ר. כשיגיע מועדן של הבחירות המקדימות, כמו שיוזם פרץ, יהיה כוחו במפלגה גדול יותר, לעומת כוחו כרגע במקום השישי ברשימה. 

מנגד, באיגרת ששלח ח"כ גבאי לחברי העבודה הוא כתב: "התנגדתי להצעות חלופיות שהועלו לבחירת יושב ראש במסגרת ועידת המפלגה או בכל מוסד מצומצם אחר. 60 אלף חברי מפלגה העבודה הם אלה שצריכים להכריע כעת בידי מי להפקיד את הובלת המפלגה. אני מקווה ומאמין שתהליך הפריימריז יוסיף חברים, יחדש ויחזיר למפלגה את המעמד הציבורי הנדרש לה כדי להתמודד עם קואליציית נתניהו הבאה - כזאת שתעשה הכל על מנת למחוק כל זכר וסימן לדמוקרטיה בישראל".