סמוטריץ' לנתניהו: אפשר ליהודים לעלות להר הבית ביום ירושלים

יו"ר האיחוד הלאומי פנה לראש הממשלה ולשר לבטחון פנים, בדרישה לאפשר ליהודים לעלות להר הבית ביום ירושלים, על אף חודש הרמדאן והודעת המשטרה כי יהודים לא יוכלו לעלות להר: "הגיעה העת שהר הבית באמת יהיה בידינו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/05/19 21:44 י באייר התשעט

סמוטריץ' לנתניהו: אפשר ליהודים לעלות להר הבית ביום ירושלים
עליית יהודים להר הבית. ארכיון, צילום: חיים קרויזר, מטה ארגוני המקדש

הקרב על הר הבית נמשך. ח"כ בצלאל סמוטריץ' (איחוד מפלגות הימין) פנה הערב (ד') במכתב לראש הממשלה נתניהו ולשר לביטחון פנים ארדן, בדרישה לאפשר ליהודים לעלות להר הבית ביום ירושלים. כזכור, משטרת ישראל הודיעה כי לאתאפשר ליהודים לעלות להר ביום ירושלים הקרוב, מאחר ומדובר בימים האחרונים של חודש הרמדאן, אשר סגורים לעליית יהודים להר מדי שנה.

"אין מה להכביר במילים בדבר החובה הפשוטה של ממשלת ישראל להורות למשטרה לפתוח את הר הבית בשגרה וקל וחומר ביום ירושלים לכניסת יהודים". כתב סמוטריץ' לראש הממשלה ולשר לביטחון פנים. "בנוסף לכך, אין שום תירוץ שיניח את הדעת מדוע הר הבית ייסגר לכניסת יהודים בשל איומים בשימוש אלימות והפרת הסדר הציבורי מצד גורמים קיצוניים מוסלמים. מקרה זה הוא אחד ממקרי הבוחן בו אסור למדינת ישראל להיכנע לאיומים באלימות".

מבקש לדייק בטרמינולוגיה. סמוטריץ

לאפשר ליהודים לעלות. סמוטריץ'צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

סמוטריץ' סיים את מכתבו בתזכורת היסטורית: "על אף שעברו 52 שנים משחרור ירושלים והר הבית וחזרתנו לנחלת אבותינו ומקום המקדש עוד מהדהדת קריאתו של מח"ט הצנחנים דאז מוטה גור "הר הבית בידנו". הגיעה העת שהר הבית באמת יהיה בידינו". כותב יו"ר האיחוד הלאומי.

אמש פורסם כי על אף הודעת המשטרה שלא יתאפשר ליהודים לעלות להר ביום ירושלים, הציבור נקרא להגיע למקום ולעלות בכל זאת להר