ח"כ האוזר בכנסת: "העברת אוכלוסייה כחלק מהסכם שלום חלפה מהעולם"

הח"כ הטרי מכחול לבן, בנאום בכורה מפתיע, יוצא נגד פינוי יישובים ביהודה ושומרון: "לא ניתן עוד לעוול ולעקור אנשים מביתם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/05/19 13:37 י באייר התשעט

ח"כ האוזר בכנסת: "העברת אוכלוסייה כחלק מהסכם שלום חלפה מהעולם"
ח"כ צביקה האוזר, צילום: דוברות הכנסת יצחק הררי

ח"כ הטרי צבי האוזר מכחול לבן, נשא את נאום הבכורה שלו על האתגרים הצפויים למדינת ישראל, ויצא נגד פינוי יהודים מיהודה ושומרון. 

האוזר פתח את נאומו בהכרה של הנשיא טרמפ בריבונות הישראלית בירושלים: "ההפנמה שהמציאות החדשה במזרח התיכון חצתה את נקודת האל חזור התרחשה עם הכרת ארה"ב בריבונות ישראל ברמת הגולן.זהו צעד ראשון של הכרה בגבולות חדשים המשקפים את המציאות בשטח. צעד גדול לישראל, צעד ענק למזרח התיכון – ועלינו להתכונן לצעדים שיבואו אחריו.

חבר הכנסת הבכיר מכחול לבן יצא נגד מדיניות הביטחון שנתניהו מוביל בדרום: "עלינו להבין כי ירי הרקטות מעזה הוא מקרה המבחן לכושר ההרתעה הישראלי במזרח התיכון. על ישראל לפעול בנחישות לפירוז רצועת עזה מרקטות כתנאי מקדים לשיקומה. אובדן ההרתעה בדרום ישליך באופן ישיר על שחיקת ההרתעה בחזית הצפון מול איראן והחיזבאללה".

האוזר יצא נגד פינוי ישובים מיו"ש: "העברת אוכלוסייה, כחלק מהסכם שלום, חלפה מהעולם. אין לראות בחזרת העם היהודי למולדתו, אל הטריטוריה המכוננת של תרבותו, דתו והווייתו, כמעשה עוול. ההגינות מחייבת, כי גם מי שאינו מקבל אמת היסטורית זו, לכל הפחות יאמץ את העיקרון המוסרי-אוניברסלי כי אין מתקנים עוול בעשיית עוול נוסף". 

חבר הכנסת הוסיף: "לא ניתן עוד לעוול ולעקור אנשים מביתם, ומנוף מולדתם ההיסטורי, כאילו היו חפץ הניתן להזזה, בין בהסכם ובין באופן חד צדדי. ועל כן, במנותק מהשאלה היכן ראוי או אפשרי שיעבור קו הגבול, אתגר השלום הישראלי מקפל בתוכו גם את האתגר להשיל ממנו כל אפשרות של העתקת אנשים מביתם, יהודים וערבים".

האוזר סיים את דבריו באתגר חיזוק יהדות התפוצות העומד מול גל האנטישמיות, שמסלים לאחרונה: "ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי. על מדינת ישראל לקיים ברית אחים – ברית עולם -  עם יהדות התפוצות ולדאוג שבכל זמן נתון תהא ישראל פתוחה וערוכה לקלוט כל יהודי החפץ בכך. גלי האנטישמיות הגואים בעולם מחזקים את המסקנה כי ישראל ביתם הבטוח של היהודים עלי אדמות. 
ישראל צריכה לשמש מקור משיכה, שכל יהודי בעולם ירצה להיות חלק מסיפור ההצלחה שלה".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן