ליברמן: "מי שמחפש אשמים במידה ולא תקום קואליציית ימין שיסתכל על עצמו במראה"

יו"ר ישראל ביתנו תקף את החרדים: "אנחנו בעד מדינה יהודית, אנחנו נגד מדינת הלכה". מסביר את עמדתו כלפי נתניהו: לא נתמוך באף מועמד אחר לא מתוך הליכוד ולא מחוץ לליכוד" ומבהיר כי אין שום תיאום בינו לבין כחלון

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/05/19 10:43 י באייר התשעט

ליברמן: "מי שמחפש אשמים במידה ולא תקום קואליציית ימין שיסתכל על עצמו במראה"
ליברמן ונתניהו בכנסת, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר ישראל ביתנו פרסם תוקפני במיוחד פוסט דף הפייסבוק שלו, ובו האשים את החרדים באיומים על בחירות חוזרות, וטען כי ממשלתו של נתניהו אחראית לחוסר האיזון בין הרשות המחוקקת למבצעת ולא מקיימת את מדניות הימין:  "אנחנו רוצים ממשלת ימין במעשים ולא בדיבורים".

"ביומיים האחרונים שמעתי אין ספור איומים מצד הח"כים החרדים בנוסח: נלך לבחירות חוזרות או נקים ממשלה בלי "ישראל ביתנו". כתב ח"כ ליברמן, "אני מצטער שבמקום לנהל שיח ענייני דווקא המפלגות החרדיות בחרו להתגרות, להשתלח ולאיים. תפיסת "ישראל ביתנו" בנושאי דת ומדינה ברורה למדי - אנחנו בעד מדינה יהודית, אנחנו נגד מדינת הלכה". 

בתחילת השבוע ליברמן שב על דרישות מפלגתו ואמר: "אם הדרישות שלנו מקובלות נשמח להמשיך הלאה ואם לא אז תהיה זו זכות גדולה לשרת את מדינת ישראל מהאופוזיציה". הוא הוסיף: "מבחינתנו חמשת הסעיפים זה הכול או כלום". 

חמשת הסעיפים עליהם התייחס ליברמן הם: העברת חוק הגיוס כמו שהוא, שינוי מדיניות הביטחון, סיום ביצוע בדיקות DNA על ידי הרבנות, פנסיות לגימלאים וראשות ועדת הפנים של הכנסת. ליברמן החליט כי לא ייפגש יותר עם ראש הממשלה או עם מנהל המו"מ הקואליציוני יריב לוין. 

ליברמן הסביר בפוסט: "ברמה העקרונית אני מתנגד לממשלת אחדות לאומית במצבי שגרה, מאחר וממשלה כזאת מיד תהפוך לממשלת שיתוק לאומי. את ממשלות האחדות חייבים להקים אך רק ברגעי משבר אמיתיים, ביטחוניים או כלכליים. גם בנושא מועמד אלטרנטיבי להרכבת ממשלה - לא נתמוך באף מועד אחר לא מתוך הליכוד ולא מחוץ לליכוד". 

יו"ר ישראל ביתנו הבהיר כי "אין שום תאום בין "ישראל ביתנו" ל"כולנו". מאז הבחירות פגשתי את השר כחלון פעם אחת במליאת הכנסת לדקה וחצי", והוסיף: "קחו אותנו ברצינות ומי שמחפש אשמים במידה ולא תקום קואליציית ימין שיסתכל על עצמו במראה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן