סלים ג'ובראן יהיה מבקר המדינה?

ח"כ עיסאווי פריג' הודיע כי מרצ תגיש את מועמדותו של השופט העליון בדימוס סלים ג'ובראן לתפקיד מבקר המדינה. מבקר המדינה הנוכחי, יוסף שפירא, מסיים בקרוב את תפקידו, והמועמד המוביל לתפקיד הוא פרופסור אברהם דיסקין

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 14/05/19 09:42 ט באייר התשעט

 סלים ג'ובראן יהיה מבקר המדינה?
השופט בדימוס סלים ג'ובראן, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

מי יהיה מבקר המדינה הבא? בעוד כחודש וחצי, ב-4 ביולי, יבחרו חברי הכנסת את מבקר המדינה הבא, שיחליף בתפקיד את המבקר הנוכחי השופט בדימוס יוסף שפירא, המסיים את תפקידו לאחר כשבע שנות כהונה.

ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ) הודיע אמש (ב') כי מפלגתו תגיש את מועמדותו של שופט העליון לשעבר, סלים ג'ובראן, לתפקיד. פריג' כתב כי "השופט סלים ג'ובראן, לשעבר המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, נענה לפנייתי והסכים שנגיש את מועמדותו לתפקיד מבקר המדינה. סיעת מרצ תקדם את מועמדות השופט ג'ובראן ותפעל לגיבוש הסכמה רחבה לתמיכה בו בקרב כל סיעות האופוזיציה, כמו גם חלקים מהקואליציה".

עוד הוסיף פריג': "השופט ג'ובראן הוא מועמד בעל שיעור קומה שיביא לתפקיד מבקר המדינה את ניסיונו הרב כשופט עליון וכמי שכיהן במשך כ-35 שנה כשופט בערכאות שיפוטיות שונות. למבקר המדינה תפקיד חשוב בפיקוח על התנהלות המדינה וגופיה וראוי שבתפקיד יכהן אדם כג'ובראן שמביא עימו את הניסיון ואת היכולות הנחוצות למילוי התפקיד כהלכה".

מבקר המדינה, יוסף שפירא

מבקר המדינה היוצא, יוסף שפיראצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

גם לראש הממשלה נתניהו יש מועמד משלו לתפקיד, הנחשב כרגע למועמד המוביל, והוא הפרופסור אברהם דיסקין, חוקר מדעי המדינה מהאוניברסיטה העברית. מועמד נוסף שנחשב למוביל הוא ניצב בדימוס יעקב בורובסקי.

מבקר המדינה נבחר אחת לשבע שנים על ידי חברי הכנסת, ועל פי חוק מבקר המדינה תפקידו הוא "לקיים ביקורת על המשק, הנכסים, הכספים, ההתחייבויות והמינהל של המדינה, של משרדי הממשלה, של כל מפעל, מוסד או תאגיד של המדינה, של הרשויות המקומיות ושל גופים או מוסדות אחרים שהועמדו על פי חוק לביקורתו של מבקר המדינה. מבקר המדינה יבחן את חוקיות הפעולות, טוהר המידות, הניהול התקין, היעילות והחיסכון של הגופים המבוקרים, וכל עניין אחר שיראה בו צורך".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן