גנץ בכנסת: "אני פה בשם למעלה ממיליון איש שממשלתם מנסה להשתיק אותם"

יו"ר כחול לבן נשא את נאום הבכורה שלו בכנסת, בו התייחס לשירותו הצבאי ובעיקר תקף את הממשלה והעומד בראשה: "מדינת ישראל ראויה למנהיגות צנועה ולא מתנשאת, שלא נחשדת בשוחד, שפנויה כל כולה לצרכי המדינה, שמשרתת את כל אזרחיה ולא את צרכיה האישיים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/05/19 19:37 ח באייר התשעט

גנץ בכנסת: "אני פה בשם למעלה ממיליון איש שממשלתם מנסה להשתיק אותם"
בני גנץ בנאום הבכורה, צילום: רפי קוץ, דוברות הכנסת

נאום הבכורה של בני גנץ. יו"ר כחול לבן נאם היום (ב') בכנסת את נאום הבכורה שלו, ודיבר על שירותו הצבאי, התייחס ליום הניצחון על הנאצים שצוין היום בכנסת, ובעיקר תקף את הממשלה ואת העומד בראשה, כיאה למי שיתחיל בקרוב לכהן כיו"ר האופוזיציה.

לנאומו של גנץ קדמו דברי ברכה של ח"כ יעקב אשר מיהדות התורה, כפי שמקובל בכנסת בנאום בכורה של כל ח"כ חדש. גנץ אמר בנאום הבכורה: 

"היום אנו מציינים בכנסת ישראל את ניצחון בעלות הברית על הנאצים. עבורי, מדובר ביום אישי. 
אמי, מלכה, ניצולת ברגן – בלזן, לימדה אותי מינקות כי חובתנו ההיסטורית והיהודית היא לכונן בית לאומי חזק לדורות הבאים ; בית חזק לעמנו ומדינה מוסרית לעצמנו – בבחינת עוצמה ומוסר ירדו לעולם יחדיו. 

"המסלול שעברתי, בין כפר אחים לכפר הירוק, משורות הצנחנים ללשכת הרמטכ"ל הכשיר אותי, עם כל רגב וכל שעל, עם כל לילה ארוך של קרב וכל בוקר מפכח של בחינת מאזן הכוחות - לשרת את ארצי. 
עם עזיבתי את המערכת הצבאית, הבנתי, אט אט, כי זוהי התכלית שלי. כי בפשטות, אין דבר אחר שאוכל לעשות, שארצה להקדיש לו את חיי - מלבד עמי, מלבד החברה בה אני חי.  

"כעת, אחרי שלושים ושמונה שנים שבהן שירתתי את מדינת ישראל במדי צה"ל, אני שב, בתחושת זכות גדולה, לשרת אותה כחבר בכנסת ישראל.  אחרי ארבעה עשורים שבהם השתתפתי במערכה על בטחונה, אני שב לשרת את המדינה ויוצא למאבק על דמותה, על נפשה ועל צלמה של מדינת ישראל. 
היום, אינני עומד כאן לבדי, אינני עומד כאן רק בשמי. 
אני עומד כאן בשם מיליון מאה עשרים וחמישה אלף, שמונה מאות שמונים ואחד הנשים והגברים אשר הצביעו כחול-לבן. 
אל הבית הזה מסתכלים, למעלה ממיליון ישראלים אשר הצביעו עבור שלום פנימי, עבור שלום חיצוני ועבור אחדות, אחווה ודרך ארץ. 
יש למעלה ממיליון בוחרים - מכל שכבות החברה הישראלית, ללא הבדל דת גזע ומין, שהצביעו עבור מדינה יהודית, דמוקרטית, חזקה, צודקת ומשגשגת. 
עומדים כאן למעלה ממיליון פטריוטים, שבונים, משרתים ואוהבים את המדינה אבל מרגישים שממשלתם מנסה להשתיק אותם ורואה בהם מטרד מייגע".

תוקף את גנץ. ראש הממשלה נתניהו

ראש הממשלה נתניהוצילום: פלאש 90

"כך בשקט בשקט, הם ואנחנו, מאבדים מדי יום עוד פיסה קטנה מישראל שהכרנו ושעליה גדלנו, מתרחקים עוד פסיעה מחברת המופת שביקשנו להיות, מחברת המופת שאנו צריכים להיות.
ולכן, אחרי שנלחמתי נגד אויבים שביקשו למחות אותנו מעל פני האדמה אני בא היום להיאבק נגד האיום החדש שנשקף לנו: איום על תפקודה של המערכת הדמוקרטית ומוסדותיה המשפטיים והחוקתיים של המדינה והשסע הפנימי בחברה הישראלית.
כמות החשדות שמנסים להדחיק באמצעות הסכמים פוליטיים מעידים כי שלטון החוק אינו מעניין כלל את העומד בראשה של הממשלה הקיימת ושל זו המסתמנת.
כמות המאמצים המוקדשים לקידום פסקת ההתגברות וחוק החסינות כדי לכונן לו קואליציה של מבצר משפטי, מעידה כי הוא, נתניהו, מציב עצמו לפני הכל.

"כשרוה"מ ממנה את איש אמונו כיועמ"ש ואחר כך תוקף אותו כאשר הוא מבצע את חובתו, זה מעיד כי הממנה מצפה לנתין צייתן ולא למשפטן מקצוען: האינטרס האישי גובר על השיקול הממלכתי.
מדינת ישראל ראויה למנהיגות צנועה ולא מתנשאת, שלא נחשדת בשוחד, שפנויה כל כולה לצרכי המדינה, שמשרתת את כל אזרחיה ולא את צרכיה האישיים.
מגיע לה יותר מראש ממשלה בחצי משרה והנהגה שמבקשת להיות מעל החוק.  
אני אומר כאן בקול ברור: אנחנו ניאבק ברחובות, בכיכרות, בשכונות, בבתי הספר, בזירה התקשורתית והמשפטית על שלטון החוק.   
אחרת, מדינת ישראל תימצא עצמה בימים החשוכים ביותר שידעה. 
אותם למעלה ממיליון אזרחים אשר עומדים עמי כאן היום יודעים כל זאת ואני אומר לכם באמונה גדולה כי גם מרבית אלו שלא הצביעו כחול לבן  מעוניינים ביושרה, בממלכתיות ובשימור החוק. 
קיבלנו מנדט היסטורי, הישג ממלא גאווה של 35 מושבים – אם נתעלם מטריקים פוליטיים הרי שאנו הסיעה הגדולה בכנסת!
לכן, כשאני ויתר שותפיי לכחול - לבן, לצד שאר מפלגות האופוזיציה המסתמנת, עומדים כאן היום אנו מבינים את גודל האחריות שמוטלת על כתפינו ומחויבים לשרת לא רק את מצביעינו אלא את הציבור הישראלי בכללותו ; לא רק את דור הווה אלא גם את הדורות העתידים לבוא!
אנו מחויבים ביתר שאת להיאבק על מה שאתם ואנו רואים כנכון. מיקומו של הספסל ממנו נעשה זאת לא משנה דבר.

"נעבוד קשה למען כל מה שהבטחנו:
לא נוותר על המאמץ להביא שלום עלינו ולהגדיל את השלום ביננו. העוצמה שלנו, החוסן שלנו כעם, מחייבים את שניהם גם יחד – ביטחון מבחוץ ומופת מבית. 
לא נוותר על התקווה ליותר מאשר לחיות על חרבנו ועל עשייה שלא תשאירה רק בגדר החלום: נדרוש שיקודם מהלך מדיני שיהווה פתרון ארוך טווח ולא רק צעד ראשון לסבב הבא.
לא נעמוד מנגד בזמן שההרתעה הישראלית נשחקת, שאויבינו מאיימים עלינו בריש גלי, שביטחונם של תושבי הדרום והעוטף נדחק לתחתית סדר היום. 
נשים את אזרחי ישראל לפני הכל, נפעל כדי שהחינוך יהיה שוויוני וראוי , שהרפואה תהיה מתקדמת וחזקה, שיוקר המחיה ירד, שדיור יהיה בר השגה. נקדם שוויון אמיתי ונאבק בכל ניסיון לאפליה או הדרה".

ראשי כחול לבן חוגגים מוקדם מדי

ראשי כחול לבןצילום: הדס פרוש, פלאש 90

"לצד זאת נתאמץ בכל עת לקרב לבבות, לאחות שסעים ולהביא לאחדות בין כל מרכיבי החברה, עד אשר נמצא שוב את החדווה ב"שבת אחים גם יחד". 
נשמר את הדמוקרטיה במהות ובערך– דמוקרטיה שאינה עריצות הרוב כי אם ממשל המכבד את המיעוט, המכבד את הצורך בהגבלת הכוח השלטוני שלו ואת האיזונים הרלוונטיים, האפקטיביים וההכרחיים בין הרשויות השונות ואת שלטון החוק.  
נקדם את עקרון הממלכתיות כגישה מובילה. אנו נתמוך בנכון ובראוי ונתנגד נחרצות לנדרש, ככל שיאפשר החוק.
מעל לכל, נעשה כל זאת תוך שננהג בדוגמא אישית ציבורית - כן יש דבר כזה! נפעל בניקיון כפיים וטוהר המידות.  נהיה נבחרים ולא נהנתנים. 
נדע תמיד מאין באנו, לאן אנו הולכים ואת מי בכוונתנו לשרת.  

"היום, נשוב ונברך את נתניהו על הישגו אבל נזכיר לו: אנחנו לא זזים מכאן. 
אתם כאן ואני כאן כדי להישאר ולהוביל מנהיגות אחרת, להוכיח לכולם שיש דרך אחרת.
כחול לבן כאן כדי להזכיר כי האופוזיציה אינה בבחינת מיעוט נדרס אלא אלטרנטיבה שלטונית.
ימים אלו, ימי ספירת העומר שלפני חג השבועות  מזכירים לנו את ההבטחה לעמנו – "הזורעים בדמעה ברינה יקצורו".   

"גם אני יודע, בביטחון מלא, כי מי שיעמול קשה בימי הקור ייראה גמול בשכרו עם בואה של השמש. 
אני בטוח כי בשנים הקרובות, נמשיך להכין את השטח, לעבוד את השדה הציבורי והפוליטי, לזרוע, גם בעת קושי, ואפילו בדמעה לעיתים, אך לא נוותר ונזכור - שיבוא היום, והוא לא רחוק, בו ברינה נקצור".