"החוק לביטול ההתנתקות חייב לעבור"

ראש מועצת שומרון קורא לראש הממשלה להעביר את החוק לביטול ההתנתקות, כפי שדורשים באיחוד מפלגות הימין: "מצפים מראש הממשלה להודיע בקולו שהחוק לביטול חוק ההתנתקות ייכנס לקווי היסוד של הממשלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/05/19 17:10 ח באייר התשעט

"החוק לביטול ההתנתקות חייב לעבור"
נתניהו ודגן, צילום: לעמ

הבוקר התייחס ראש הממשלה לדרישת איחוד מפלגות הימין לביטול חוק ההתנתקות מצפון השומרון, ואמר, על פי הדיווח ב'כאן', כי יסכים במסגרת המשא ומתן הקואליציוני להחלת ריבונות על יישובי יו"ש, אך לא להעברת חוק ביטול חוק ההתנתקות מצפון השומרון, זאת מכיוון שהדבר "ירגיז את האמריקאים", כלשונו.

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, מגורש משאנור בעצמו, שמוביל בימים אלו את הקמפיין להכנסת החוק לביטול חוק ההתנתקות לקווי היסוד של הממשלה, כחלק מהמשא ומתן הקואליציוני, אמר בתגובה כי זהו חוק שחובה לבטלו. 

לדברי דגן, "החוק הזה יבוטל, החוק הזה הוא אות קין ואנחנו נבטל אותו, אני מאוד מאוכזב מהדברים שנתניהו אמר, אם נתניהו לא רוצה שאות הקין ההיסטורי הזה, של גירוש 10,000 בני אדם מביתם, יהיה על המצח שלו, הוא יכול וצריך לקדם את החוק לביטול חוק ההתנתקות מצפון השומרון, שהמשמעות שלו היא החזרת חופש התנועה לישראלים בישובי צפון השומרון שנעקרו בגירוש, ותיקון העוול".

דגן הוסיף כי "אנחנו מצפים מראש הממשלה להודיע בקולו שהחוק לביטול חוק ההתנתקות ייכנס לקווי היסוד של הממשלה כפי שביקשו באיחוד מפלגות הימין ובצדק. יידע ראש הממשלה כי חברי הכנסת, שרי הממשלה, אלפי מגורשים והעם בישראל מחכים למוצא פיו בעניין זה. מעבר לעוול כלפי המגורשים שצריך לתקן יש כאן אמירה ברורה של המדינה: ניסינו, חוטפים טילים, אז איפה שאפשר לתקן, נתקן. ההסתתרות מאחורי גבם של האמריקאים בסוגייה כזו חשובה, איננה מתקבלת".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן