גנץ תוקף את נתניהו: "העלמת עין זה הקטע שלך - לא שלנו"

יו"ר כחול לבן באמירה תקיפה ראשונה מאז הושבע כחבר כנסת. "צפינו מראש כי ביבי יעשה כל שביכולתו בכדי לבנות לו קואליציה של מבצר משפטי, אך זילות שכזו בשלטון החוק היא חציית קו אדום שעליה לא נעבור בשתיקה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/05/19 11:50 ח באייר התשעט

גנץ תוקף את נתניהו: "העלמת עין זה הקטע שלך - לא שלנו"
יו"ר כחול לבן בני גנץ, צילום: פלאש 90, נעם רבקין פנטון

יו"ר כחול לבן, מי שעתיד להיות יו"ר האופוזיציה, ח"כ בני גנץ תוקף את כוונתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו להחתים את השותפים הקואליציוניים העתידיים שלו על נספח משפטי בו יעברו בכנסת הקרובה שני חוקים שנפסלו בעבר על-ידי בית המשפט העליון: חוק גירוש משפחות מחבלים וחוק המסתננים. גנץ: "זילות שכזו בשלטון החוק היא חציית קו אדום. העלמת עין זה הקטע של ביבי - לא שלנו".

"צפינו מראש כי ביבי יעשה כל שביכולתו בכדי לבנות לו קואליציה של מבצר משפטי, אך זילות שכזו בשלטון החוק היא חציית קו אדום שעליה לא נעבור בשתיקה", אמר גנץ. "לא ייתכן שנרקמים דילים שמטרתם פגיעה בשלטון החוק וערעור יסודות הדמוקרטיה עבור ראש ממשלה שתלויים נגדו שלושה כתבי אישום. ביבי, אני יודע שציפית שנקבל זאת בכניעה אבל העלמת עין זה הקטע שלך - לא שלנו".

כזכור, בליכוד שואפים לבצע שינויים במערכת המשפט בכנסת הבאה ולכן, כבר במשא ומתן ובהסכמים הקואליציוניים במפלגה שואפים כי המפלגות השונות יחתמו על העברת חוק פסקת ההתגברות בכנסת הבאה. כפי שפורסם הבוקר ב'ישראל היום', עיקרי התכנית היא העברת פסקת התגברות שתאפשר לכנסת להחזיר חוקים שבג"ץ פסל. בנוסף, הגוף הממנה את השופטים יהיה הממשלה עצמה. בליכוד דורשים להעביר גם את עילת הסבירות - חוק שיאסור פסילת חוקים והחלטות של הכנסת, הממשלה וראשי ערים. ובנוסף, גם את סמכות היועמ"שים - חוק שיקבע כי יועץ משפטי יהיה משרת אמון, ובכל משרד ממשלתי ימונה היועץ המשפטי על ידי השר המכהן.