לפיד מזהיר: "צעד בדרך למדינת הלכה"

יו"ר יש עתיד סייר במפעל פניציה בירוחם, וטען כי גל הפיטורים הצפוי בקרב העובדים מגיע על רקע חרם של חסידות גור על מוצרי הזכוכית של המפעל, וכי מדובר בכפייה דתית שתוביל למדינת הלכה

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 12/05/19 15:07 ז באייר התשעט

לפיד מזהיר: "צעד בדרך למדינת הלכה"
ח"כ יאיר לפיד, צילום: פלאש 90, תומר נויברג

ברקע החרם של חסידות גור על מפעל פניציה בירוחם, וסכנת הפיטורים ההמונית המרחפת מעל עובדים רבים במקום, הגיע הבוקר (א') חבר הכנסת יאיר לפיד (כחול לבן), יחד עם חבריו לסיעה מאיר כהן ופנינה תמנו שטה, לסיור חירום במפעל.

לפיד, כהן ותמנו שטה נפגשו עם מנכ"ל פניציה, אמנון כהן, שפרס בפניהם את המצב בו שורר המפעל לייצור זכוכית, שעל רבים מעובדיו מרחפת סכנת פיטורין. בהמשך ערכו הח"כים סיור במפעל, במהלכו אמר לפיד: "זה צעד ראשון בדרך למדינת הלכה שאסור לתת לו לקרות". והוסיף כי "יש על כל התעשייה בדרום איום חמור, קודם סגרו את נגב קרמיקה, אמיליה קוסמטיק בסכנה, ועכשיו פיניציה בסכנת סגירה לא מחויבת המציאות, רק בגלל חסידות קיצונית אחת שמתחילה להוביל חרם נגד המוצרים, והכל בגלל שאי אפשר לסגור את התנור של הזכוכית פה בשבת. זה לא כמו תנור בבית, זה תנור שלוקח שבועיים לסגור אותו".

לפיד בסיור במפעל פניציה

לפיד בסיור במפעל פניציהצילום: יח"צ

עוד אמר יו"ר יש עתיד ומספר 2 בכחול לבן: "יש כאן 240 עובדים, רובם חובשי כיפות ומסורתיים, מדובר בכפייה דתית שתגרום לפיטורים של עובדים, וסגירה של מפעל בישראל, באזור שגם ככה סובל ממצוקה של תעסוקה ותעשייה. אסור לתת לזה לקרות.
אם אנחנו נמשיך בדרך הזאת, זה ייגמר בחרם ציבורי נגדי של צרכנים חילוניים. בשביל מה אנחנו צריכים את זה? זה מפעל
 שקיים משנות השלושים, מאז פועל פה התנור הזה. אין שום סיבה לגרום לסגירת המפעל בגלל חרם צרכנים". סיים לפיד.

לפיד בסיור במפעל פניציה

לפיד בסיור במפעל פניציהצילום: יח"צ