אורי אריאל שובר שתיקה: "איבדנו ציבור גדול בבחירות בגלל שלא הלכנו בדרך הנכונה"

שר החקלאות היוצא אמר למתיישבים "להפסיק להתפנק" ולהתחיל לבנות ביישובי יו"ש לגובה, וחיזק את מעמדה של הרבנות הראשית: "הרפורמים לא יתפללו בכתל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/05/19 12:49 ד באייר התשעט

אורי אריאל שובר שתיקה: "איבדנו ציבור גדול בבחירות בגלל שלא הלכנו בדרך הנכונה"
השר אורי אריאל, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

שר החקלאות היוצא, אורי אריאל, מדבר היום (ה') לראשונה לאחר שנושל מתפקידו כיושב ראש איחוד הלאומי, במסגרת חגיגות יום העצמאות למדינת ישראל בישיבת הר ברכה. 

אריאל התחיל את דבריו בביקורת על התיישבות: "הגיע הזמן לבנות בישובים לגובה, ולפתוח את השערים לאלו שפחות מסוגלים לקנות בית פרטי. אני רוצה לראות בניינים". אריאל הוסיף: "הגיע הזמן להפסיק להיות מפונקים".

שר החקלאות היוצא הסביר מדוע בחר לארגן את תפילת הגשם, בחורף שעבר שהיה שכון, על אף הביקורת מולו: "אני חושב שאין זכות גדולה מזו לשר החקלאות, ובוודאי שכשר אני צריך להוביל תפילה למען הגשם". 

השר אריאל סיים את תפקידו כיושב ראש האיחוד הלאומי לאחר שבמפלגה הדיחו אותו, ובחרו את בצלאל סמוטריץ' ליושב ראש החדש. מאז הבחירות לראשות המפלגה אריאל בחר שלא להתבטא כלל על ההפסד בבחירות. בנאומו בישיבת הר ברכה ציין כי: "צריך לשמור על ייחודה של הרבנות הראשית כמובילה בלעדית של ההלכה בישראל", והוסיף, "הרפורמים לא יתפללו בכתל". 

השר היוצא התייחס לתוצאות מערכת הבחירות: "איבדנו ציבור גדול בגלל שלא הלכנו בדרך הנכונה, אך זהו הזמן להחזיר אותם לשורותינו". 

אריאל התריע בפני הסכנה שבהתבוללות ליהדות התפוצות, וסיים את דבריו בבקשה מיוחדת לצעירי הציונות הדתית: "חובה ללכת לעבוד בשירות הציבורי ולא בשוק הפרטי. כמו שעשינו שינוי בצבא צריך לראות אחד כזה בפרקליטות ובשירות הציבורי בכלל".