מומחים בהיסטוריה של הכנסת? החידון הזה במיוחד בשבילכם

לרגל יום העצמאות וחגיגות ה-70 לכנסת, הושק חידון מיוחד בהובלת דן חמיצר, כשהזוכים בו ישתתפו בשלבים מתקדמים ונושאי פרסים. אדלשטיין: "אני מזמין אתכם לאתגר את עצמכם ולבדוק עד כמה אתם מכירים את בית הנבחרים הישראלי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/05/19 15:03 ג באייר התשעט

מומחים בהיסטוריה של הכנסת? החידון הזה במיוחד בשבילכם
הכנסת ה-21, צילום: פלאש 90, נעם רבקין פנטון

מעודכנים בכל מה שאירע בכנסת? אוהבים חידות? אתר הכנסת, בשיתוף החידונאי דן חמיצר, השיקו היום (ד') לכבוד יום העצמאות ולרגל ציון 70 שנה לכנסת חידון אינטרקטיבי מיוחד.

החידון, "בעקבות חמיצר ואוצרות הכנסת", נבנה בממשק המדמה את אולם מליאת הכנסת, ובו 120 כתבי חידה הדורשים הכרה עם ההיסטוריה של בית המחוקקים הישראלי כמו גם חשיבה מקורית והיגיון בריא.

כל חידה מובילה לדמות מעולמה של הכנסת לאורך 70 שנותיה. על הפותר "לגרור" את תמונת הדמות שלדעתו היא התשובה הנכונה. אם צדק – יהפוך המושב במליאה לירוק. אם טעה, יעמדו לרשותו עוד שני ניסיונות.

דוגמא לאחד מכתבי החידה באתר

דוגמא לאחד מכתבי החידה באתרצילום: דוברות הכנסת

ההשתתפות בחידון היא לא למטרת הנאה בלבד, אלא תחרותית ונושאת פרסים. הגולשים שיפתרו נכונה עד סוף חודש יוני ויהפכו לפחות 70 מתוך 120 המושבים לירוקים יוכלו להשתתף בחצי הגמר האינטרנטי שייערך בתחילת יולי. 70 הפותרים הראשונים בחצי הגמר יעלו לאירוע הגמר בסוף יולי במשכן הכנסת – אירוע בהנחייתו של דן חמיצר אשר ייערך במעמד יו"ר הכנסת, כשהזוכים בו יהנו משלל פרסים.

"אני מזמין אתכם לאתגר את עצמכם ולבדוק עד כמה אתם מכירים את בית הנבחרים הישראלי, אמר יו"ר הכנסת יולי אלדשטיין, "ההתמודדות עם השאלות תוציא אתכם למסע דרך האירועים המרכזיים בתולדות הכנסת, שהפכו לאבני דרך בסיפור חייה של מדינת ישראל; באמצעותן תוכלו להכיר את האנשים והנשים החשובים שפעלו בכנסת, אלו שהקדישו את חייהם לפתרון החידות של החברה הישראלית. אין לי ספק שאתם עומדים ללמוד הרבה מאד דברים שלא ידעתם, ולא פחות חשוב מכך – גם ליהנות מאד".

עם זאת, לא הכל ורוד בממלכת החידונים. ב'כאן' דווח כי מומחה אבטחת מידע בשם רן בר זיק פרסם כי  קיימת בעיית אבטחת מידע חמורה באתר החידון וכיפרטי הנרשמים  אינם מוצפנים כראוי, מה שלכאורה חושף את האתר למתקפות האקרים.

מדוברות הכנסת נמסר כי "המיזם האתגרי-חינוכי שבנה דן חמיצר הועלה לרשת במתכונת זהה למאות חידונים שערך ועורך מר חמציר עבור גופים שונים לאורך השנים בעבר ובהווה. יודגש כי על פי מתכונת זו כלל המידע מצוי על מערכות המידע של מר חמיצר ואינו קשור בשום דרך לשרתי הכנסת".