פיוס בין הרב פרץ ליוגב

לאחר פיצוץ ישיבת סיעת הבית היהודי, על רקע מה שמכנים בסביבתו של ח"כ מוטי יוגב "ההדרה שלו מקבלת ההחלטות", דקות אחדות לפני צפירת יום הזיכרון שוחחו יו"ר הבית היהודי ויוגב אמר לפרץ כי יש לו אמון מלא בו ובקבלת ההחלטות שלו

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 07/05/19 20:31 ב באייר התשעט

פיוס בין הרב פרץ ליוגב
יש פיוס. הרב רפי פרץ, צילום: פלאש 90

פיוס בבית היהודי. רגע לפני צפירת יום הזיכרון, יו"ר המפלגה הרב רפי פרץ וח"כ מוטי יוגב שוחחו ויישרו את ההדורים בניהם. יוגב אמר לפרץ כי יש לו אמון מלא בו ובקבלת ההחלטות שלו.

הפיוס במפלגה מגיע על רקע פיצוץ ישיבת סיעת הבית היהודי הבוקר (ג'). כזכור, ח"כ יוגב, המיועד ככל הנראה לקבל את תפקיד סגן שר הביטחון, במסגרת התפקידים שתקבל המפלגה במו"מ הקואליציוני, עזב בזעם את הישיבה, על רקע מה שכינו בסביבתו אי התחשבות מצד הנהגת הבית היהודי במיקומו של יוגב במפלגה, ובהצלחתו בבחירות המקדימות לרשימת הבית היהודי. גורמים בכירים במפלגה טענו כי הסיבה לפיצוץ היא בשל ההחלטה שלא למנות את יוגב לתפקיד בכיר יותר, למרות מיקומו הגבוה במפלגה. 

בסביבתו של ח"כ יוגב הסבירו לאחר התקרית כי לא מדובר במחלוקת על תפקידים, (יוגב ככל הנראה יקבל תפקיד של סגן שר, כפי שפרסמנו אמש בכיפה), אך טוענים כי יוגב נדחק מרמת קבלת ההחלטות במפלגה, על אף הוותק שלו. יש לציין כי יוגב הוא למעשה בעל הניסיון הרב ביותר במפלגה ובסיעה בכלל, אך נראה כי במפלגה לא משתמשים בניסיון שלו.

בסביבתו של ח"כ מוטי יוגב אמרו לאחר פרסום האירוע, כי "מי שניסה לסכסך בין סמוטריץ' לרב רפי מנסה עכשיו לסכסך בין יוגב לרב רפי. וכמו ששם הוא לא הצליח גם כאן הוא לא יצליח". יוגב עצמו ניסה להוריד את גובה הלהבות ומסר בתגובה: "ערב יום הזיכרון, איני עוסק בנושאים אלו. בשעות אלו עם ישראל מתכונן להתאחד ולהתייחד עם חללי מערכות ישראל ואנו עם כל עם ישראל".