מתחילים לעבוד: יו"רים זמניים לוועדות הכנסת

ועדת הכספים הזמנית בחרה פה אחד בח"כ משה גפני לכהן כיושב ראש הוועדה הזמני. ועדת החוץ והביטחון הזמנית בחרה פה אחד בח"כ אבי דיכטר. הוועדות הקבועות ימונו עם השבעת הממשלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/05/19 17:46 א באייר התשעט

מתחילים לעבוד: יו"רים זמניים לוועדות הכנסת
יו"רים זמניים. גפני ודיכטר, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ממשלה עוד אין, אבל הכנסת מתחילה לעבוד. ועדת הכספים הזמנית של הכנסת, שמונתה על ידי ועדת הכנסת, הזמנית אף היא, בחרה היום (ב') פה אחד בח"כ משה גפני (יהדות התורה) לכהן כיו"ר ועדת הכספים הזמני. גפני כיהן כיו"ר ועדת הכספים בכנסת האחרונה, וכן בכנסת ה-18. בהמשך, ועדת החוץ והביטחון הזמנית בחרה באבי דיכטר, שכיהן גם הוא כיו"ר הוועדה בכנסת האחרונה, ליו"ר הזמני.

יו"ר הוועדה הזמנית, ח"כ משה גפני: "אני מודה לחברי הוועדה שתמכו בי. במהלך הקדנציה הקודמת עבדנו בשת"פ מלא, למרות המגבלות של אופוזיציה וקואליציה, אני מתכוון להמשיך בדרך זו. ועדת הכספים צריכה לטפל בכולם, ימין ושמאל, ערבים ויהודים, חרדים וחילונים, אני מקווה שהדרך הזו אכן תימשך. בשבוע הבא אביא כמה נושאים בוערים שעל סדר היום, אחד מהם זה הפיצויים ליישובי הדרום. עברנו ימים לא פשוטים, ניסינו לקבוע בוועדה בסבב הקודם שנוהל הפיצויים יהיה קבוע, לא הצלחנו, הצלחנו רק להאריך את המועד. כעת ננסה לחשוב על זה שוב בכובד ראש. נטפל גם בתיירות, בחקלאות, בדבוראים, במפעלים ובתושבים. נטפל גם בפיטורין במפעלים שעובדים בהם תושבי הדרום, זו סכנה גדולה מאוד. נטפל בעוד נושאים דחופים שעל הפרק, ישנה מלאכה רבה".

ח"כ אחמד טיבי (חד"ש-תע"ל): "אני מכיר את עשייתך ח"כ גפני לטובת כלל המגזרים, זו הסיבה שתמכתי בך בשם הסיעה שלנו, אין הרבה חברי כנסת לגביהם יש הסכמה כללית, אתה אחד מהם, אני מאחל לך הצלחה רבה".

חברי הוועדה הזמנית הינם חברי הכנסת דוד ביטן, מאי גולן, מיכל שיר, שלמה קרעי, אבי ניסנקורן, אורית פרקש, אורלי פורמן, מיקי לוי, יעקב מרגי, משה גפני, סתיו שפיר, עודד פורר, בצלאל סמוטריץ', רועי פולקמן, עבאס מנצור, אחמד טיבי, ואיימן עודה.

ח"כ דיכטר נבחר ליו"ר הוועדה הזמנית לענייני חוץ וביטחון

הוועדה הזמנית לענייני חוץ וביטחון קיימה היום את דיונה הראשון לכנסת ה-21. הדיון נפתח ע"י יו"ר הוועדה המסדרת, ח"כ מיקי זוהר (הליכוד), אשר אמר כי הוועדה המסדרת החליטה להמליץ על ח"כ אבי דיכטר (הליכוד) כיו"ר הוועדה הזמנית לענייני חוץ וביטחון וחברי הוועדה הזמנית אישרו המלצה זו בהצבעה פה אחד.
יו"ר הוועדה הזמנית הודיע כי תוקם ועדת משנה זמנית לענייני מודיעין, שירותים חשאיים ושו"ן, והציע את ההרכב הבא: ח"כ דיכטר, שיהיה גם יו"ר ועדת המשנה, ח"כ יואב קיש (הליכוד), ח"כ יואב בן צור (ש"ס), ח"כ משה (בוגי) יעלון (כחול לבן) וח"כ יאיר לפיד (כחול לבן). 

ח"כ מוטי יוגב (איחוד מפלגות הימין) ביקש להצביע על הצעה נוספת, אשר תרחיב את הוועדה הזמנית לשבעה חברים, אותם חמישה שהציעה יו"ר הוועדה, וכן ח"כ יוגב וח"כ טל רוסו (העבודה).
הצעתו של יו"ר הוועדה הזמנית אושרה ברוב קולות, בעוד הצעת ח"כ יוגב לא אושרה, ועל כך הגיש ח"כ יוגב רביזיה, אשר גם היא לא התקבלה לאחר מכן.