יריב לוין: חשיבות עליונה שמינוי השופטים יבוצע בהסכמה רחבה מאוד

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, יריב לוין, השתתף הבוקר בטקס הצהרת האמונים של שופטים ורשמים שנבחרו בסבב המינויים האחרון, שם התייחס למינוי שופטים בזמן מלחמה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 18/04/24 10:59 י בניסן התשפד

יריב לוין: חשיבות עליונה שמינוי השופטים יבוצע בהסכמה רחבה מאוד
יריב לוין, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הבוקר (ה') התקיים טקס הצהרת האמונים של שופטים ורשמים שנבחרו בסבב המינויים האחרון. סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, יריב לוין, נאם באירוע ואמר כי יש למנות ופטים בהסכמה רחבה ככל הניתן.

לוין אמר: "השבעת שופטים חדשים, היא ביטוי נוסף לעוצמה ולנחישות שלנו להמשיך ולקיים כאן חיים ולתת שירות לאזרחי המדינה, גם כשאנו נמצאים בשעת מלחמה קשה.

אי אפשר שלא להתרשם מהפסיפס האנושי המגוון ויוצא הדופן, אשר יוצרים השופטים והרשמים אשר התמנו בחודשים האחרונים. בחירתם של שופטים ורשמים משכבות העם השונות, מאזורי הפריפריה והמרכז כאחד, בדרך שתבטא את היותה של מערכת המשפט שייכת לכולם ופתוחה לכולם, היא מטרה שבעיני אין כל קושי לעמוד בה.

לוין: "הבחירה הפעם הייתה מורכבת"

חרף זאת, הבחירה הפעם הייתה מורכבת, שכן אין זה סוד שקיימים חילוקי דעות לא מעטים בשאלת מינויים של שופטים ובאשר לדרך בה נכון לבצע מינויים אלה.

דווקא משום כך, ונוכח מציאות המלחמה בה אנו נתונים, ראיתי חשיבות עליונה לעמוד על כך שכלל המינויים יבוצעו בהסכמה רחבה מאוד. אני מבקש לאחל לכם הצלחה גדולה במילוי שליחותכם החשובה, ואני משוכנע כי תדעו לעשות זאת על הצד הטוב ביותר".