הרב מיכה הלוי נערך להתמודד על תפקיד הרב הראשי - למרות שהפסיד בוועדת הרבנים

הבחירות לרבנות הראשית מתקרבות ולמרות ניצחונו של הרב מאיר כהנא בבחירות שערכה ועדת הרב אריאל, מאחורי הקלעים נערך הרב מיכה הלוי להתמודדות ומקיים פגישות בנושא

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 16/04/24 10:58 ח בניסן התשפד

הרב מיכה הלוי נערך להתמודד על תפקיד הרב הראשי - למרות שהפסיד בוועדת הרבנים
הרב מיכה הלוי, צילום: ברק כהן

לקראת הבחירות לרבנות הראשית החליט יו"ר מפלגת הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', שהפעם, כדי להימנע ממחלוקות, תוקם ועדת רבנים דתיים לאומיים בראשות הרב יעקב אריאל שתכריע מי יהיה המועמד הדתי לאומי לתפקיד הרב הראשי האשכנזי. אבל תכנונים לחוד ומציאות לחוד.

הוועדה בראשות הרב אריאל בחרה במפתיע את הרב מאיר כהנא ולא את הרב מיכה הלוי, ולמרות שמועמדותו של כהנא אמורה הייתה להיות מוסכמת על כולם ומי שהפסיד נדרש להתחייב שלא יתמודד נגד המנצח, ל"חדשות כיפה" נודע כי הרב מיכה הלוי נערך בימים אלה להתמודדות על תפקיד הרב הראשי האשכנזי.

מספר רב של מקורות המעורים בנושא מספרים כי הרב מיכה מקיים פגישות עם רבנים ומבקש את תמיכתם במירוץ, ואף נמצא בשיח עם אסטרטגים ויועצי תקשורת. האתגר הגדול של הרב מיכה הוא לקבל מוועדת הרבנים, או חלק ממנה, הסכמה להתמודד למרות שהפסיד בבחירות לרב כהנא ואנשיו פועלים בנושא. נציין כי יועצי התקשורת שהחלו לעבוד עם הרב מיכה טוענים כי נשכרו על ידי עסקנים מגזריים ולא על ידי הרב עצמו.

הרב כהנא והרב אריאל

הרב כהנא והרב אריאל, צילום: כיפה

ככל הנראה הרב כהנא ינסה לבלום ניסיונות למתמודד דתי-לאומי נוסף בבחירות לרבנות, ובעמדתו מצודדים רבנים שונים כמו למשל הרב אורי שרקי שקורא שלא לערער על בחירת הרב מאיר כהנא כמועמד הציבור הדתי לאומי לרב הראשי האשכנזי ואומר: "לא חל כל שינוי העשוי לערער עליה ובוודאי יעמדו הרבנים בדיבורם ויתמכו בו".

טענת אנשי הרב מיכה היא שיש לאפשר לו להתמודד מפני שהוא בעל סיכויים גבוהים יותר לנצח בבחירות שיערכו בחודש יוני, בין היתר לאור התנגדות גורמים חרדים לרב מאיר כהנא. לצד השניים ישנם מועמדים נוספים שייתכן ויגישו מועמדות לתפקיד הרב הראשי, בין היתר דובר על הרב קלמן בר, רב העיר נתניה והרב משה חיים לאו, אחיו של הרב הראשי האשכנזי המכהן.

מלשכתו של הרב מיכה הלוי נמסר בתגובה: הרב אכן קיבל פניות מעשרות רבות של רבני ערים ואישי ציבור בגוף הבוחר ובוועדה בבקשה שיתמודד ויביא לבחירת רב ראשי ציוני. הרב יבחן את המצב במידה והנושא יהיה רלוונטי כשיעמוד על הפרק.

מסביבתו של הרב מאיר כהנא נמסר: "כלל המועמדים בפני ועדת הרבנים, ובתוכם רב העיר פתח תקווה, הרב מיכה הלוי, התחייבו בחתימתם בפני הוועדה, שלא יתמודדו לתפקיד הרב הראשי לישראל.
הרב מאיר כהנא מכיר את הרב הלוי ומעריך אותו מאד ולכן אינו מאמין שהרב מיכה יפעל בניגוד לחתימתו, חלילה.

כדי להעמיד רב ראשי ציוני דתי, מנהיגי הציונות הדתית הובילו מהלך לאחדות סביב מועמד ציוני דתי אחד לתפקיד הרב הראשי לישראל. כל נסיון של עסקנים להפר את האחדות, עלול להוביל לכשלון המהלך.

על כן, מאז היבחרו על ידי ועדת הרבנים בראשות הרב אריאל, הרב מאיר כהנא נפגש עם רבנים וראשי ערים, ושומר על קשר קרוב עם רבנים מכל המגזרים וזוכה לתמיכה משמעותית גם בציבור החרדי. גם שר האוצר בצלאל סמוטריץ נמצא בקשר קבוע עם הרב מאיר כהנא על מנת לסייע להצלחת המהלך המוסכם, לבחירת הרב מאיר כהנא לרב הראשי לישראל".