סמוטריץ' נגד הרמטכ"ל ושר הביטחון: "לוחמים ישלמו בחייהם"

שר האוצר תקף את הרמטכ"ל ושר הביטחון על הצהרותיהם בדבר מוכנותם להתמודד עם מחירים קשים במסגרת עסקה עם חמאס: "זה בערך כמו שבכניסה למו"מ לרכישת דירה הקונה יסביר למוכר שהוא מאוד עשיר ומוכן לשלם כל מחיר"

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 09/04/24 22:10 א בניסן התשפד

סמוטריץ' נגד הרמטכ"ל ושר הביטחון: "לוחמים ישלמו בחייהם"
סמוטריץ' במליאה, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

ברקע הדיווחים על עסקה מתקרבת בין ישראל לחמאס, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' יצא הערב (ג') במתקפה על שר הביטחון והרמטכ"ל על הצהרות שאמרו לפיהן "צה"ל חזק והוא ידע להתמודד עם מחירים קשים" במסגרת עסקה להשבת החטופים". סמוטריץ' טען כי מדובר באמירות חסרות אחריות מזיקות לישראל.

"כמו שקונה יסביר למוכר שהוא מאוד עשיר ומוכן לשלם כל מחיר"

שר האוצר נימק את דבריו במשל: "זה בערך כמו שבכניסה למו"מ לרכישת דירה הקונה יסביר למוכר שהוא מאוד עשיר ומוכן לשלם כל מחיר. ברור שזה יגרום לקונה לשלם מחיר הרבה יותר גבוה ממה שהמוכר תכנן לדרוש מראש. גם מי שתומך בעסקה במחירים מופקרים אמור לשאוף לצמצם למינימום את המחירים האלה".

"המינימום שבמינימום זה לדרוש התחייבות אמריקאית מראש"

יו"ר הציונות הדתית דרש כי במסגרת הפוגה אפשרית כחלק מעסקה בין ישראל לחמאס "המינימום שבמינימום זה לדרוש התחייבות אמריקאית מראש לתמוך בנו בחידוש הלחימה מיד אחרי ההפוגה ולבלום באמצעות ווטו כל ניסיון לכפות עלינו במוסדות הבינלאומיים לעצור את המלחמה לפני שחיסלנו את חמאס".

"החזרת אזרחים עזתים לצפון הרצועה תסכן את תושבי העוטף"

שר האוצר הוסיף כי "החזרת אזרחים עזתים לצפון הרצועה תסכן את תושבי העוטף". לדבריו "מיליון אזרחים עזתיים שחוזרים לצפון הרצועה יגבילו מאוד את חופש הפעולה של צה"ל. נאלץ לחזור לדפוס הפעולה שבו חמאס מפעיל טרור מתוך אוכלוסייה ומשתמש בה כמגן חיי שמקשה עלינו מאוד לסכל אותו".

"לוחמינו ישלמו בחייהם כי לא נוכל להפעיל אש בסביבה אזרחית צפופה"

סמוטריץ' הזהיר מפני השלכות חזרת התושבים בטווח ארוך: "כשיפגעו בלית ברירה אזרחי אויב נשלם מחירים בינלאומיים כבדים שיצמצמו עוד יותר את יכולת הפעילות המבצעית של צה"ל, וחוזר חלילה. לוחמינו ישלמו בחייהם כי לא נוכל להפעיל אש בסביבה אזרחית צפופה. מהר מאוד חמאס יחזור לירות ב"טפטופים" לעבר ישובי הדרום. תושבי הדרום יאלצו לחיות חודשים ושנים תחת איום מתמיד וצורך לשהות במרחק 15 שניות מהממ"ד ולא יוכלו לקיים שגרת חיים נורמלית".